måndag, november 12, 2007

En vän i viken, f’låt på taket!

Geckos gillar jag skarpt. De är inte bara skojiga att titta på, de äter mygg. En mycket bra diet nu när regnet avtar och myggen virvlar runt i massor!

Vi ska spruta trädgården och omgivningarna snart, hoppas alla söta geckos springer och gömmer sig då!

Idag ska det byggas trådlösa nätverk! I dagsläget får jag gå och fika medans jag väntar på att stora filer hämtas. Sen får jag gå och fika igen eftersom det kopplar ned stup i kvarten. Så man måste göra om och om och om igen! Jag gör slut på allt mitt kaffe :-)

7 kommentarer:

  1. Önskar det var såna jag hade på taket och inte mössen som verkar husera där uppe.

    SvaraRadera
  2. Här är en till som gillar geckos, gillar deras läte. Har hört att de fått namnet just för att de låter gecko gecko osv, stämmer eller inte vet jag ej! Du jag skulle aldrig falla mig in att ta dammsugaren till spindlarna, just av dem orsaken du skrev! Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Är dom i farten igen dom små liven, är det så att dom snart trillar från taket. Passa du inte får någon i huvudet =)

    SvaraRadera
  4. Det där var ingen "Skräcködla" inte.
    Kul att Ging är "sams" med hunden, då är han nog sams med "tanten" också!
    Datorer kan få en att gå upp i "limningen" men i Thailand är väl det mesta "limmat" Jag tycker deras Nescafè är OK.

    SvaraRadera
  5. Christina, synd du inte bor här - jag har teefonnummer till jättebra råttfångare! Dom sprutar mygg också...


    Carina, visste väl att du är en klok kvinna - inga dammsugare till spindlar! Vad jag vet kallas gecko gecko pga ljudet, men jag har aldrig forskat om saken.

    Åsa, de kommer inte in i kärlekskranka tiden förrän senare, tror det är framåt februari eller nåt.

    Pelle, hunden har inte varit här lika mycket de senaste dagarna... vi har nämligen en fågelkoloni som trivs på altanen för tillfället (riktiga SKITfåglar!) och dom skrämmer bort vovven!!! Det är snart dags för slangbella mot fåglarna istället för hundarna.

    Jag gillar inte Nescafé, men det gör ingenting - JAG HAR ETT FUNGERANDE ADSL-NÄT ÖVERALLT :-)
    Såååååååååååååå skönt :-)

    SvaraRadera
  6. Det är bara att gratulera, men tro inte att du sparar tid bara för att det går fortare man sitter bara ändå mer vid datorn. Fast visst är känslan skön.

    SvaraRadera
  7. Anders, jag spar arbetstid... att plocka bilder och kolla gejer tar en evighet. Näää jag menar TOG en evighet :-) Om jag sen spenderar min nyvunna fria tid vid datorn - tja det är möjligt! Men då kan jag göra skojiga saker, inte "måste"saker.

    SvaraRadera