måndag, juli 09, 2007

Ordlös onsdag - Buddhavila

17 kommentarer:

  1. Oj, det ser nästan lite läskigt ut!

    SvaraRadera
  2. Vem tillhör den handen?

    SvaraRadera
  3. Vilken häftig bild! Först undrade jag vad den föreställde, men sedan såg jag det ju.

    SvaraRadera
  4. Det tog en stund innan jag såg att det var en hand. *s* Häftig bild! Vad är det för nått?

    Jag lägger in dej på listan nu. Tack för att du är md på Ordlös Onsdag!

    SvaraRadera
  5. Åh, nu längtar jag tillbaka till Thailand...

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker bild! Det tog en liten stund innan jag såg handen :o)

    SvaraRadera
  7. Hej alla ordlösa(!) vänner; Det är Buddhas hand, en detalj - rätt stor detalj, det är en jättestaty :-) i Sukhothais historiska park.

    Jag älskar bilden och hade tänkt använda den på övre delen av omslaget av min Thailandsbok. Men den blev inte bra där - det bidde kalkstensklippor i Phang Nga istället. Se till höger.

    SvaraRadera
  8. Ledtråden i rubriken var till nytta. Inte ofta detaljer är så stora ;-)

    SvaraRadera
  9. haha, jag får testa dedär med skruvmejseln till nästa målarburk. Men jag hoppas jag slipper det :P

    SvaraRadera
  10. Så fin bild! Jag har ofta undrat varför de flesta Buddha på statyer och skulpturer har så långa fingrar. Kanske det är ett tecken på visdom? Fast hur? Vet någon?

    SvaraRadera
  11. Vilken fin bild, den liksom andas lugn... /Victoria

    SvaraRadera
  12. Jenny, vill du inte måla mer?

    Annela; I Thailand är långs smala fingrar fiiint och händer SKA vara välskötta. Så om det är visdom eller skönhetsideal som kommer av det lugna gracila idealet vet jag inte riktigt...

    Victoria; Tycker också den andas lugn, var därför jag kände för den idag - det ha varit stökigt ett tag ;-)

    SvaraRadera
  13. Hej! Vad kul med fler Buddha-bilder, den är riktigt fin! Jag hade inte sett din när jag postade "min egen".

    SvaraRadera
  14. Mm, vilken fin hand. Tror jag vill vila i den.

    SvaraRadera
  15. Airam, det kan du behöva efter kaktusnätterna...

    SvaraRadera
  16. Härlig bild och kul idé..

    SvaraRadera
  17. Var med du också, det är en ny onsdag i morgon!

    SvaraRadera