söndag, september 25, 2011

Se så dom flyger!

Snubblade över en video från Suan Aharn Kratorn - i folkmun kallad "Flygande kycklingen". Jag älskar denna restaurang i Bangkok, här finns liten rapport från ett besök. Nu kan ni kolla om ni är lika lättroade som jag!



Passar på att tipsa om ett annat matställe i storsta’n, Bangkoks mest kända Pad Thai-hak, Thip Samai. Dom öppnade redan 1966 och finns i närheten av Khao San Road. Thip Samai serverar olika varianter av Pad thai, och en del andra maträtter, i en mycket enkel lokal. Jag tror dom officiellt heter "Pad Thai Pratoopee" men det är jag inte 100% på. Kanske någon bloggläsande Bangkokian kan verifiera eller dementera?


6 kommentarer:

  1. Galet kult.. Mat för en vecka minst... Om han får behålla flygfän´a!!!

    SvaraRadera
  2. Det är gästernas mat Doris. Man bestller en flygande kyckling och får show på köpet :) Tack och lov få man ny och han tappar den... Du borde gå dit någon gång, riktigt thaikul!

    SvaraRadera
  3. Vilket alldeles sanslöst skådespel! Måste nog dit och se med egna ögon!

    SvaraRadera
  4. Thip Samai känner jag igen. Det ligger inte långt från slutstationen för kanaltaxin på Klong Saen Saep. För övrigt ett kul sätt att transportera sig i Bangkok. Kliv på nere vid Jim Thompson House i närheten av National Stadium. Det är även ett smidigt sätt att ta sig från Sukhumvit till Banglampoo när trafiken står still. Gå över lilla bron och ta sedan vänster så ligger Thip Samai där!

    SvaraRadera
  5. Va bra med färdbeskrivning Frallan. Jag vet var det är men vet inte hur jag kommer dit även om jag hittat dit :)

    SvaraRadera
  6. Snabbmat i flygande fläng. Kul, kul!

    SvaraRadera