onsdag, september 28, 2011

Översvämningar i Chiang Mai

Så här ser centrala Chiang Mai ut idag, 28 september 2011. När ska stackars Thailand sluta översvämmas varje år? Dödstalen stiger dag för dag, enligt de senaste siffrorna har 166 personer omkommit. Tyvärr är det nog inte över än då stormen Haitang fortsätter plåga landet. På Phuket har det visserligen regnat ett par dagar, men det är inte översvämmat.

Tillägg kl 21: Kolla in Götes blogg - han bor i den vattenfyllda stan.
Tillägg 2/10: Dödssiffrorna är nu uppe i 206 omkomna i årets översvämningar!


7 kommentarer:

  1. Hade jag vetat att jag skulle hamna i din blogg skulle jag gått närmare kameran.
    Vattnet i den breda floden steg ruskigt snabbt. 1,5 meter på 14 timmar! Och fortsätter stiga . . .

    SvaraRadera
  2. Är det din film Göte? Hade jag ingen aning om!

    SvaraRadera
  3. Nu har jag gjort tillägg i inlägget så fler kan kolla in din blöta verklighet. Lycka till däruppe!

    SvaraRadera
  4. Stopp och belägg! Nej det är inte min film. Det var flera som filmade eländet, jag menade att om jag varit linslus kunde jag ha hamnat på världsscenen.

    SvaraRadera
  5. Jag hinner inte med att kommentera, Malee!

    Här i Karon är det torrt som fnöske!
    Det har regnat tre dagar av fem som vi varit här.
    Då kan det faktiskt sjunka till 25 grader, men idag är det strålande sol och 35 grader i skuggan på altanen och då är inte "fan" på, klockan är ca 13.00, det är inte så noga på tiden.
    Jag fixar i djungeln, som skall bli trädgård vad det lider, mest lider jag som skall jobba i värmen.
    Thai-folket glor så dom kan trilla av mopeden när jag tvättar blomkrukorna " tokig falang"
    Pelle-Lider

    SvaraRadera
  6. Haha - nu snurrade jag till det Göte! NU har jag plockat bort att det var din film :)

    Pelle, Har trädgården stått utan trädgårdsmästare i ett halvår så har ni göra...Ging var i Sverige i 3 månader och det var rena djungeln hemma hos oss när han kom tillbaka också.

    SvaraRadera
  7. Skulle bli väldigt glad om du hade lust att lägga en röst på min outfit, som blivit uttagen till spotlifes tävling? Ligger tvåa och behöver några röster till för att ha chans att gå vidare till årsfinal!

    http://spotlife.se/dagens-outfit/dagens-outfit-109-11-matilda/

    Ha en jättefin dag!
    Kram

    SvaraRadera