tisdag, september 20, 2011

Drömmer mig hem till Phuket

Nu börjar det verkligen kännas att jag snart åker hem till Ban Sayoarn. Tacksam för Telias utlandstillägg som gör att man ringer för en krona minuten utan att behöva krångla med telefonkort. Det gör att jag får dagliga rapporter från Ging som just nu målar, fixar trädgårdar och byter ut murket trä i muren! Snart:

...pussar jag på Mike & Jack
...drar Ging i skägget
..njuter av Massaman på Number 1 i Nai Harn by
...och smaskar på alllskön god mat varje dag!

11 kommentarer:

  1. Ååå, vad jag längtar tillbaka! Såg häromdagen jättebilliga resor (ca 6000:-, endast flygstol) i december. Gissa om jag blev sugen! Vi kommer att besöka er fler gånger, helt klart! Kram C

    SvaraRadera
  2. 6 000 i december?! Det är ju fantastiskt bra pris! Då kan väl du och kärbon komma då (eller sen) för det är väl den C gissar jag på :) Om annan C så är du välkommen också, haha!

    SvaraRadera
  3. Ja, nu räcker det väl med Sverige för ett tag! Och oj vad jag längtar, jag också, när jag läser det här. Fast jag får vänta lite längre jag. Men - den som väntar på något gott...........
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Marie-Anne - tack för bilden på oss! Jag faktiskt bli riktigt exalterad över att åka igen :)

    SvaraRadera
  5. Vi drömmer oss också (bort) till vårt andra hem i Phuket, fast våra drömmar blir sanna nu på fredag.
    Fina bilder, som en trogen läsare känner igen från svunna dagar.
    Den första "Massaman" lägger sig som taggtråd,i magen innan man vant sig, sedan som bomull.
    Nytt "Visum långstay", gick på tre dagar denna gång, killen före mig fick dagen efter, hade lång väg hem, enligt anvisningarna skall det ta 2-3 veckor så här års.
    Thai Embassy is fanastic.
    Tycker Pelle The Traveler

    SvaraRadera
  6. Pelle, va roligt att höra av dig igen! Svårt att ta nya bilder för mig just nu :D Men det kommer när jag kommit ner, för nu har jag köpt en mindre kamera som är lättare att ta med överallt.

    Hoppas bloggen blir lugnare i år. Vill skriva om sol, hängmattor och annat trevligt, mindre om demonstrationer - så nu får dom hålla sig lugna!

    Welcome Mister Pelle! Hälsa welcome till kära frugan också från mig och Ging!

    SvaraRadera
  7. Förstår din känsla, vi flyger till Bangkok i morgon och flyttar in i vårt hus "för gott" i vår lilla fiskeby Huay Yang. Gissa om vi längtar!

    SvaraRadera
  8. Annika, Nu har jag lagt in din blogg på "Svenskar i Thailand" hos mig, för nu är ju du en av dessa också. Ska bli spännnande att följa er vardag! Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Haha - ja visst är vi!? ;-)

    SvaraRadera