torsdag, april 14, 2011

Svenska bilder

Nu har jag varit i Sverige i nästan två veckor. Tiden har spenderats med jobb. promenader och annat smått och gott.

Här följer ett axplock av mina svenska veckor i bild då jag äntligen skaffat en ny kamera. Ging hälsar från Phuket och Thailand att sen jag åkte har solen skinit oavbrutet!


Sverige och Stockholm är vackert det också!


Favoritpuben har bytt ägare, men inte flaskor...


Svenska blommor finns inte överallt och växer inte som tokiga :D

Ibland känns det som på Phuket, om inte torghandlarna frös...


Vardag i Sverige. Ingen stryker åt mig. Att tvätta och hålla koll på klockan är lite ovant för en thaitime-van svenska  :D

9 kommentarer:

  1. Låter som du börjar acklimatisera dig riktigt bra :-) ... men ingen risk att du stannar för gött lr, kan inte tänka mig Malee Garden utan dig o Ging... :-)
    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  2. Visst är Sverige vackert! Enda problemet är att man inte hinner titta så länge eftersom man strax måste gå in... eftersom det är så kallt ;)

    SvaraRadera
  3. Yvonne, jag trivs, men inte 17 tänker jag vara här när isen lägger sig :)

    Freedom, jag trodde det skulle vara kallare. Det har ju varit jätteskönt hittills. Jag kommer med våren :D

    SvaraRadera
  4. Det går vansinnigt fort att bli bortskämd svenska i Thailand.. NU måste jag också tvätta, stryka, städa och laga mat. Tar för hårt på framtida reskassa att gå ut och äta! Saknar "hålen i väggen" och gatustånden med mat för en 5:a och lyx-lyxigaq måltider med prosecco eller vin för under 5-hundringen.

    SvaraRadera
  5. Vad är det här för skoj? Trodde detta var en Thailandsblogg?! ;)

    Välkommen till Sverige! Hoppas du fick med dig lite värme, vi relativt nysvenska har knappt varit utanför dörren på ett bra tag...

    SvaraRadera
  6. Du valde verkligen rätt tid att åka till Sverige! Nu blir det bara bättre och bättre.......... Stockholm hoppas jag få se lite av om några veckor - det var VÄLDIGT längesedan sist!
    Hälsa Ging att Sverige är som bäst när han kommer!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Långrygg?! Kul att få ett livstecken från dig! Märker du inte att det blivit varmare sen jag kom? :)

    Marie-Anne, man är väl välplanerad - eller nåt :D Ging tycker inte som du, vitt är vackrast och bäst för honom... men han håller till godo med grön, skön svensk sommar också.

    SvaraRadera
  8. Doris, missade din kommentar. Ja bortskämd blir man lätt och snabbt. Än så länge saknar jag inget alls (förutom Ging), men det kommer - va så säker!

    SvaraRadera
  9. Ser fint ut, hälsa Stockholm från mig - mina drömmars stad! Kraaaam

    SvaraRadera