söndag, mars 20, 2011

Pippi på bussar

Jag är inte galen i bussar, men vissa bussägare verkar galen i fåglar. Vi har så fina, färggranna bussar här i Thailand. Den här kom med ett gäng glada skolbarn igår. Det vällde ut ungar i parti och  minut. Det fanns även med ett par, lätt skärrade vuxna som skulle hålla ordning på gruppen. Det gick sisådär...


Något annat färglatt är BGIF. Malee som är stolt Bollnäsbo i förskingringen har blivit intresserad (nåja... lite iaf) av bandy. Orange och blå är Bollnäs stolthet som ska försvara sina färger i SM-finalen idag. Heja heja och ha så kul alla Bollnäsbor som är på väg till Uppsala!

10 kommentarer:

  1. Jag älskar dessa bussar! Tänk vad kul att åka i en sådan färglad sak. Dessutom ser de ju ut som julgranar när mörkret fallit. Det är också kul även om det kan vara lite märkligt för en farang att möta ett mobilt ljuspaket på kvällskvisten...

    SvaraRadera
  2. Ser ut som en buss som man blir glad av :)

    SvaraRadera
  3. Visst är bussarna häftiga! Åkte en sådan från Muang Mai till Phuket Town i maj - kul bara det!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med så färgglada bussar! Mer sånt!

    SvaraRadera
  5. Hej - vi tänkte åka ner till Phuket i slutet av mars/början av april. Vi är osäkra på vädret eftersom det inte verkar följa trenden sedan tidigare år. Undrar därför om du kan ge mig lite väder info om hur det varit sista veckorna :-)
    Tack på förhand
    Helene

    SvaraRadera
  6. Vi är alla överens, mer färg åt folket! :D

    Helene, så här skrev jag till kompis härom dagen:
    "Det är SOL och hett som attan!!!! Skit i prognoserna, tropiskt klimat visar alltid risk för åska och regn. I ärlighetens namn får det gärna bli sämre för mig, försmäktar i värmen..."
    Oroa dig inte, jag och många med mig avlägger dagliga rapporter från Thailand här: http://www.thailandforum.se/index.php?topic=443.3620

    SvaraRadera
  7. Hej där - ursäkta sent svar. Tack för upplysningen. Det är tråkigt att prognoserna man googlar på inte stämmer. Man blir lite osäker. Skall se om vi kan få flygstol till på onsdag

    /Helene

    SvaraRadera
  8. Hej Helen, sen jag skrev senast har vi haft skitväder på ren svenska... men lågtrycket ska tydligen försvinna imorgon. Normalt sett ska det verkligen inte regna och storma i mars - men inget är normalt med vädret i dessa dagar! Vi hoppas solen är tillbaka snart, ha en trevlig semester!

    SvaraRadera
  9. Hej där - jo det kan man verkligen säga :-) Nu är vi här i Patong. kom hit i torsdag morse. Idag ser det dock lite ljusare ut. Vi hoppas på sol snart.

    En fråga om du har tid...vi var i området kring Wat Chalong igår och vi skall dit igen några ggr. Igår åkte vi via Karon och över mot Chalong men undrar om du vet om det finns snabbare väg direkt från Patong och rakt över mot Wat Chalong?

    Må bäst,
    Helene

    SvaraRadera
  10. Ooops - sent svar. Det är lita att pyssla med när man kommer hem efter lång bortvaro. Svaret är att det är hugget som stucket hur man åker, det tar lika lång tid. Titta på en karta så förstår du.

    Jag mår bäst :D förutom halsont :( Hoppas ni har enljuvlig semester och mår minst lika bra som jag!

    SvaraRadera