onsdag, mars 30, 2011

Hej då Thailand - Hej Sverige!

Då var det dags att åka hem till Sverige. Ska stanna i hemlandet i 6 månader och två veckor, så det är en del att göra innan jag åker. I morgon lyfter jag från Thailand och landar i Sverige på lurendrejeridagen 1 april. Det är med blandade känslor jag packar väskan och fixar och trixar med än det ena än det andra.Visserligen ska det bli jättekul att åka hem, men lite hemreseångest finns med i bilden. Ging kommer till Sverige i juni, han stannar här på Phuket och håller ställningarna ett par månader till.

Förutom hus och gäster har vi ju några hundar att ta hand om. För tillfället har vi en extra som Ging plockade upp för en vecka sedan. En tik som sprungit bort eller övergetts. Hon är otroligt trevlig, men stor och energisk i överskott... Ging har tagit henne till veterinären, nu göder han upp henne och medicinerar henne för att kunna lämna henne vidare för adoption när hon är frisk, vacker och stark.


Det kanske även är tur att Ging finns på plats ifall han måste sätta pontoner på våra hus... har bott på Phuket sedan -99 och har aldrig någonsin i mars månad upplevt sånt blötväder vi haft senaste veckan! Men vi har inte samma katastrofalt dåliga väder som dom har längre söderöver. Det är katastrofläge på sina håll, översvämningar, inställda båtturer och på Koh Samui har även flygplatsen varit stängd. Ur led är vädret. Enligt prognoserna ska sk*tvädret vara på väg bort, vi får hoppas det för alla turisterns skull!

Hej då Thailand, Hej Sverige!

11 kommentarer:

  1. Malee - det låter bra då ses vi sannerligen. Du vet när! Ha en trevlig resa måtte det inte bli något uppror vem skall då rapportera? Många kramar Susanna

    SvaraRadera
  2. Tror du jag kan hålla mig från Thailandska cirkusen även om jag inte är här?! Tvivlar jag på... :D

    Ses i sommar, det ska bli kul! Kram!

    SvaraRadera
  3. Välkommen! Allt är säkert under kontroll - gäster, hus och hundar!Och den thailändska cirkusen kan gärna hålla sig lugn ett tag! Vi ses i Sverige! Kram

    SvaraRadera
  4. Välkommen till Sverige! Jag kom själv tillbaka för drygt två veckor sedan efter att ha varit i Thailand i fyra månader och i Nepal en månad.
    Ha det!
    /Lung Nok

    SvaraRadera
  5. Det var skönt att höra, du vet när katten är borta dansar råttorna på bordet!! Kram

    SvaraRadera
  6. Vad fint av Ging att ta hand om den ensamma hunden.

    Trevlig Sverigeresa! Och hoppas husen står kvar när ni kommer tillbaka.

    F.d. Matildas fikarumsblogg

    SvaraRadera
  7. Ha en trygg resa "hem" till Sverige och glöm inte bort oss följare.

    Kram / S

    SvaraRadera
  8. Fryser du i vår vår som inte blivit riktigt vårlik än? Du har väl inte varit i Sverige på flera år?

    SvaraRadera
  9. Tack för alla hälsningar! Till Anonym, nej - jag fryser mindre än jag trodde! Kan bero på att jag hade mer varma kläder än jag trodde här hemma :D

    SvaraRadera