måndag, december 06, 2010

Home sweet home två gånger om!

Både Ging och jag gillar vårt fina, färgglada hus. Det har en fantastiskt öppen planlösning, speciellt för att vara ett thailänskt hus. Det känns hemtrevligt även om det är ovanligt mycket trummor i det, haha! Men det finns två som har fått lära om i och med flytten. Jack och Mike hålls kopplade och vi gör som svenskar gör, vi går ut och rastar hundarna. I början var dom (minst sagt) lite ovilliga men nu har vi fått in rutinerna och dom blir glada när kopplen tas fram. Dom hålls kopplade för det finns en elak gubbe i ett grannhus. Han har hotat att lägga ut gift! Alltför många hundar markererar på hans gårdsplan. Bygg en mur dumgubbe, tycker jag!

Jag har bokat hemresa! Kommer hem den skämtsammaste av dagar. Den 1 april 2011 landar jag på svensk mark. Gissa om det ska bli
skoj efter nästan tre års bortvaro från hemlandet! Jag reser på egen hand, av praktiska skäl kommer Ging lite senare till sommaren.

12 kommentarer:

  1. Åh...ett så mysigt litet hus och vad skönt att ni trivs, men den där dumgubben borde ni göra något åt...kanske Marie-Anne och jag kan hjälpa till med det när vi kommer...

    SvaraRadera
  2. Det är större än vad det ser ut, du får se snart ;-)

    SvaraRadera
  3. Dumgubbar borde själva få en rejäl dosis gift innan de hinner förgifta oskyldiga djur. Cyankalium ska visst vara effektivt mot elaka gubbar har jag hört.

    Vilket bolag ska du flyga med? Jag flög med Qatar när jag åkte till Sverige förra månaden, inte alls dumma. Det enda negativa är att det tar några timmar längre och att man måste vänta i Doha i ca 7 timmar på hemresan. Annars var de snäppet bättre än Thai tycker jag, och i mitt fall, ca 3 000 kr billigare.

    SvaraRadera
  4. Vilket mysigt hus! Rosa!
    Dumgubben tar vi hand om - vi tar egen giftflaska med oss. Han tål säkert inte slånbärslikör.....

    SvaraRadera
  5. Christer, reser med British Airways pga lojalitspoäng ;-) Skulle inte valt dom annars, inte heller skulle jag åkt förrän veckan senare men 1 april kommer jag iväg för 5700 kronor. Bra pris men lång väntan i London på hemvägen, dock går det betydligt snabbare på resan tillbaka till Thailand.

    Marie-Anne, spill inga välsmakande droppar på dumgubben. Dom vill jag ha... hihi

    SvaraRadera
  6. Anders kan ta älgstudsaren med sig. Hoppas att hans jaktlicens gäller även i Thailand. Annars får gubben stupa på lingonglögg. För det hoppas jag att jag har med i packningen. Nedräkningen pågår. Just nu: 46 taggar i muck-kammen!
    Lyssnar just nu på Plura på Spotify från Skivan från "Så mycket bättre"! Superbra.

    SvaraRadera
  7. Hej Brita, det är alltid säsong på dumgubbar ;-) Problemet är nog att få geväret genom tullen...

    SvaraRadera
  8. Mycket bra pris! Har man inte någon viktig tid att passa så kan det ju vara värt att vänta ett antal timmar, om man på så sätt sparar en hel del pengar.

    SvaraRadera
  9. Hur tolkar man "Hedlinen" ? Ni har flera fina hus eller?
    Bra pris, men vi hatar att vänta på flygplatser, och det kostar ju en tusenlapp om man skall äta och fika.
    Vi åker Thai premium av lyxiga skäl och hustrun har man med av praktiska skäl.
    Jag tycker inte det är fel att ha hundarna kopplade.
    För övrigt så har vi flyttat fram resan till Sverige till 2 maj( det var sådan kall vår förra året)

    SvaraRadera
  10. Christer, tycker jag med. Åtminstone åt ett håll...

    Pelle, rubriken anspelar på hemma i Sverige & hemma i Thailand. Även om jag äter mycket blir flygbiljetten billigare. Ska vara i Sverige i mer än 6 månader, såna biljetter kostar ca dubbelt vad jag betalat. Så ni blir kvar länge i år - bra, då kan ni hålla ställningen när jag åker hem och huttrar ;-)

    SvaraRadera
  11. Clever headline!
    Det borde jag fattat när du skulle åka till Sverige.
    Samlar du "miles" på Thai?
    SAS har billiga långa biljetter, men inte Thai.
    Det går att hitta billiga resor, härom dagen kunde du få flygstol tur o. retur Phuket i dec. för ca. 4500kr.
    (ok, bara 14 dagar)

    SvaraRadera
  12. Hej Pelle, du lyxige granskare! Jovisst kan man flyga billigt om man stannar kort tid, men det vill jag ju inte...

    Thai har jag samlat miles på i många år, har åkt gratis den här sträckan ett par gånger. Men nu har jag inte flugit alls på 3 år. British Airways är också miles men utan att flyga. Krångligt förklara men jag har poäng iaf ;-)

    SvaraRadera