torsdag, december 16, 2010

Fest & dåliga uppkopplingar

Jag har problem med nätuppkopplingen, därför har bloggen inte uppdaterats så mycket på sistone. Dessutom har vi otroligt bra beläggning på vårt Malee Garden, så tiden rusar iväg ännu fortare än vanligt. Vi har över 50% mer bokat i år än ifjol, vilket naturligtvis ökar vår arbetsbörda en smula. Men det är bara trevligt, för vi har bara trevliga gäster! Igår åt och drack vi på Promtheps topp med gäster som firade födelsedag. Sen ville födelsedagsbarnet skicka iväg Khom Loy (stora rispapperslyktor) upp i luften från Rawai. Tur att Ging var med, det var inte det lättaste eftersom det blåste. Vi fick till och med ta hjälp av ett par thai till som råkade vara där. Vi svenskar stod mest och hejade på och ojade när vinden tog i...


Om du är intresserad av thailändsk inrikespolitik, läs WikiLeaks läckta ambassadprotokoll hos "Political prisoners in Thailand". Googla det och du kommer till bloggen, såvida du inte är i Thailand - dom är blockerade. Materialet är så kontroversiellt att jag undanber mig alla kommentarer om de inblandade här på bloggen. Nästan allt i det läckta materialet är mer eller mindre olagligt att upprepa. Läs och häpna! Det är en verkligen en tuff tid för det thailändska etablissemanget. Du som är i Thailand och vill läsa, gå genom Google Reader, dom har inte lyckats stopps rss-flödet.

Apropå ingenting;
Imorse hörde ilskna jamandet uppifrån. Två ilska katter slogs i en trädkrona tre meter upp. Det tycker jag verkade onödigt svårt. Tydligen tyckte den ena katten det också, han/hon försvann nedför stammen och sprang iväg.

Ojojoj - nu är det nya Internetbolaget här. Jag måste koppla ner för att bli uppkopplad igen. Håll tummarna att detta kommer att funka. Är riktigt trött på alla thailändska sk-tdåliga nät!

5 kommentarer:

  1. ag håller båda tummarna vad gäller Internet, både för dig och för oss. Jag är också trött på allt nätkrångel som du vet...

    SvaraRadera
  2. Hoppas på bra ledningar åt er, så vi vet hur ni har det. Kram

    SvaraRadera
  3. Surfar med fart... jippie! Nästan så man inte har tid att gå och äta, men bara nästan. God lunch på er!

    SvaraRadera
  4. Tips! Tryck på Översätt-knappen på Google och översätt till förslagsvis svenska. Blocken klarar i regel inte detta.

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset även om jag inte riktigt fattar hur man ska kunna göra det när man inte kommer in alls ch kastas till en "misc"-stoppsida.

    Fast nu har många censurerades sidor släppts, förmodligen för att undantagstillståndet försvunnit. Bla den jag pratar om i inlägget, Political Prisoners in Thailand

    SvaraRadera