torsdag, december 09, 2010

Ännu en tidig julklapp till Demokraterna

Nyss ogillade grundlagsdomstolen det andra åtalet mot Demokratipartiet i Thailand med röstsiffrorna 3:4. Även denna gång på grund av en teknikalitet. Detta åtal handlade om en donation på 258 miljoner baht från TPI Polene genom en mellanhand. Oj va jag blev förvånad att dom inte heller nu dömdes för något... ähum... Här kan du läsa om förra fallet som kastades ut ur domstolen. Abhisit kan lugnt lira vidare.

Imorgon kommer de röda att demonstrera vid Demokratimonumentet. Demonstrationen ska bara pågå imorgon är sagt, och ska avslutas kl 20 på kvällen. 100-talet poliser är utkommenderade.

Rapporten om oegentligheterna som drabbade de fängslade röda efter demonstrationerna tigs ihjäl. Man hittar ytterst få spår om rapporten.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

  1. Ok, då är jag beredd och inte heller förvånad!!!
    Sjutton militärkupper sedan 1932 och ingen har lärt sig ett skit....../Kram S

    SvaraRadera
  2. Nu fick jag en affärsidé. Man borde sälja vattenkanoner för privat bruk... det vore väl nåt för dig med ditt läge. Blås bort demonstranter i alla färger, militärer och tjuvar!

    SvaraRadera
  3. Rättsapparaten verkar något skakig. Ingen prövning av sakfrågan denna gång heller. Tabbar från de som ska sköta åtalet gör att de som eventuellt gjort något fuffens går fria. Fast förstod jag pressen rätt idag så var felet att ärendet skulle ha väckts av en annan instans, så det kanske kommer tillbaka. Men då har det väl blivit försent att väcka åtal. En fotnot: det var nog 258 milj Baht, inte kronor. Anna i Nynäs

    SvaraRadera
  4. Kommenterar inte gärna politik!
    Kommenterar gärna din bok!
    Har bara första upplagan, men jag har glömt hur informativ den är.
    När jag funderade på vilka öar jag skulle rekommendera till barnbarnet med kompis, som ville se sig omkring, tog jag fram din bok, "Resa i Thailand", där fanns massor med förslag.
    Den vill jag verkligen rekommendera för Thailands resenären, bl.a. säger du att munkar inte tackar för gåvor, sant, han bara röker upp cigaretterna han får.
    Så nu ligger boken på nattduksbordet, där ligger den bra, (skämt åt sidan, sade frukthandlaren)

    SvaraRadera
  5. Anna, tack för påpekandet. Det är sällan dom räknar i SEK i Thailand ;-) Jag har ändrat nu, tack igen!

    Anledningen dom påstår var anledningen att åtal inte kunde väckas är rätt skakig... men förvånaar mig inte, tyvärr.

    Pelle, blev häpen, du kommenterar inga politiska inlägg.Men såg ju att du inte gjorde det heller... Roligt du hittat tillbaka till min bok!

    SvaraRadera
  6. Vattenkanoner !
    Så, vapensystrarna är tillbaka på kri... öhh, fredsstigen. Kanske ni kan organisera några fler och ha träningsläger under Songkran. Det vore väl kanon.

    SvaraRadera