lördag, juni 05, 2010

Himlens portar står öppna

Nu är det monsuntid på Phuket, vi som oroat oss över vattentillgången kan slappna av. Oj va’ det regnar! Innan någon hinner fråga; Nej, jag vet inte om det är över ikväll eller om en vecka... För oss som bor här är regnet skönt, termometern kryper nedåt och luften blir fylld av syre. För de turister som kom igår samtidigt med regnet är det mindre roligt. Nu måste jag leta fram min regncape, paraply räcker inte. Bilderna är tagna kl 14 idag, åt Nai Harn-hållet är det kolsvart!

Tillägg kl 18: Solsken igen. Att säga att vi har växlande väder är dagens underdrift!


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

11 kommentarer:

  1. Men hur tror du att det blir nästa ÅR.....Kram S

    SvaraRadera
  2. Jo det ska jag tala om för dig: #€/orf98!%13="&/lp+54&"mm7€!)=!`

    Om du kan knäcka den koden vet du hur vädret blir i framtiden, inte bara här utan även där ;-) Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, fan tack för info det värmde/Kram S

    SvaraRadera
  4. Efter regn kommer solsken :)

    http://www.youtube.com/watch?v=ihJOoNznt4c

    SvaraRadera
  5. http://vader.hitta.se/vaer.aspx?lat=8,12&lon=98,3&m=0&sted=Phuket

    SvaraRadera
  6. Siam, Här är det redan solsken utan Rolandz hjälp ;-)

    Lars, Aftonbladets väderprognoser ska man passa sig för om man inte vill bli deprimerad. Det ser alltid ut att vara sk-tväder där!

    SvaraRadera
  7. Oj! Det är nästan så att jag inte tror på detta! Hur mycket tur hade jag egentligen - en hel månad med regn bara på nätterna (förutom en och annan mycket kort skur). Men regn på Phuket är skönt! Och vattnet behövdes ju! Så - väl bekomme därnere!

    SvaraRadera
  8. Jag brukar säga att det blir som det blir, vi kan ändå inte göra något åt vädrets makter. Vi kan bara tex. bli glada då regnet behövs, njuta, bli småsura, bli blöta, skydda oss med paraply etc. Valet är ditt.

    SvaraRadera
  9. Marie-Anne, du har vekligen tumme med vädergudarna. Så här mycket har det inte regnat sedan sista veckan i september!

    Annika, håller med dig fullständigt!

    SvaraRadera
  10. Växlande väder, är inte det mer regel än undantag? Förresten, vet man inte vad man vill jobba med kanske man kan bli meterolog, "-Växlande molnighet, eventuellt lokala skurar" det borde kunna funka sommaren igenom. Skulle det bli lite fel så kanske inte det är första gången heller.
    Ha en trevlig dag!

    SvaraRadera
  11. Åsa, här har vi sällan växlande väder. Det största växlingen är: Varmt eller ini helv... varmt! ;-)

    Nästa år kommer jag hem till våren tror jag, börjar bli lite sugen på väderväxlingar och årstider, kram!

    SvaraRadera