tisdag, september 29, 2009

Vilsna människor ser mest


Det här en en typisk bild av Ging & Malee på äventyr. Den stående frågan är: Var är vi? Skulle vi svängt där? Enligt min erfarenhet brukar män sällan vilja fråga efter vägen - dock inte Ging. Han frågar hela tiden. Var och varannan polisstation i landet får besök av oss, för att inte tala om butiker och restauranger.

Eftersom vi alltid kör fel får vi se saker som andra inte får se. Vi ger även lite underhållning till alla som vi frågar om vägen. De som har en grisfarm vid vägens slut söder om Kanchanaburi pratar formodligen fortfarande om thailändaren och faranger som åkt åt helt fel håll i nästan en timme! Men vi kommer alltid fram, bara lite senare än andra.

Vi har kartor, massor av kartor. Men vi lyckas alltid glömma dom hemma. Ging är inne på att köpa GPS, men det är riktigt roligt att köra runt som förvirrande knasbollar så jag röstar på fortsatt kaos under upptäcktsfärderna!

8 kommentarer:

  1. Underbart. Tänk vad mycket ni får se. Kul att ha er tillbaka. Ser fram emot att ta del av er tripp.
    kramar från Svärdsjö

    SvaraRadera
  2. Jag tror många känner igen sig "villovägarna" är de bästa vägarna.
    Vad skall man med GPS till, det är väl ingen sport och vad man träffar mycket folk!
    Jag lägger min röst på "fortsatt kaos"

    SvaraRadera
  3. Det där känner man ju igen. Min man, piloten, påstår sig ha en inbyggd kompass... och då uppstår frågan varför vi t.ex. vid långpromenader i skogen hamnar på oframkomliga kalhyggen i fel väderstreck??!! Men jag håller med, man får se helt oplanerade platser, inte minst när vi vimsar runt i Thailand!

    KRAM och välkomna hem förresten!

    SvaraRadera
  4. Brita, lys-kepsen var med och gjorde stor nytta i Kanchanaburi!

    Pelle - Lost var ordet och vär vi är vilse blir det mer spännande än Lost på TV ;-) kaos är kul!

    Hannele; Du kanske är så tilldragande att din makes kompass börjar snurra ;-)

    SvaraRadera
  5. Nej, vad är det jag hör, är det någon som tappar bort sig. Hihihi tror jag känner igen det sen tidigare, tänk om gps funnits tidigare. Härligt att du hittat tillbaka efter semestern och att jag får vara med via bloggen. Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja vi har ju också sett mer än nödvändigt Åsa... hahaha! Kram!

    SvaraRadera
  7. IPHONE HAR GPS, PROVADE TILL O FRÅN SAMUI OCH DET FUNKAR UTMÄRKT

    SvaraRadera
  8. Men Queenie, jag tyckte mig höra att att det blev lite rundresa även med GPS... ;-)

    SvaraRadera