onsdag, september 30, 2009

Ging slår på trumman för Olarn & Robert


När vi kommer till spellokalen är det redan full rulle. Det är gitarrist-tävling för ungdomar. Det finns gott hopp om framtiden för rock i Thailand, himlans va duktiga dom var. I publiken fanns en utlänning - jag. Olarn och bandet kör igång, jag trycker på inspelningsknappen på videon. Den surrar igång men tvärdör efter bara tre sekunder! Attans skit och naturligtvis är bandet till och med bättre än jag trodde. Alla tycker det är kul att spela ihop och det märks, PiTak skuttar runt, Ging solar så det står härliga till, Olarn leker med gitarren, publiken sjunger med och Pong skiner som den stjärna han är.

Efter spelningen säger The Olarn Projects Fanklubbsordförande till Ging; Du kommer väl den 26:e hoppas jag. Vaaaa säger Ging?! Informationen hade missförståtts på vägen, Ging var inte tillfrågad om den spelningen. Då skulle vi åka hem, så Ging tackade nej. Det gjorde även Tak eftersom inte heller han fått information om fler spelningar än den vi var på då. Den enda som trodde Ging & Tak skulle spela 26 september var jag och eftersom Olarn borde veta bättre så lyssnade ingen på mig...



I morgon, den första oktober öppnar Robert Pub för säsongen, läge för kalas med andra ord! Fast om jag vill festa kan inte Ging vara med, för i år sitter han bakom trummorna igen. Det var fem år sedan han sist spelade en hel säsong där.

Robert och Ging är gamla polare, igår när dom repade räknade dom ut att dom känt varandra i 27 år. Roberts bror Rambo (Bon) som brukar sitta bakom trummorna har bestämt att han vill göra något annat i år.

Så vi ses på Robert Pub i vinter, skål i förväg!


2 kommentarer:

  1. Vad, skall Ging spela på Roberts hela säsongen? Då skall väl någon natt passa.
    Får väl sova "Camel" då,(det har jag efter salig mor)annars klarar jag inte natten, fast dom har väl volym så man får väl inte en blund i ögona ändå.
    Min granne från Ume och Olle från Pite säger att det är drag på Roberts, men han kom in så sent den gode Robert, klagade dom. Man blir berusad??? Skall bli kul.

    SvaraRadera
  2. Pelle Trötter. En kväll kan ni väl vara vakna när han spelar på sånära håll.

    Dina vänner har rätt, det är lätt att bli berusad när man väntar på Robert, hahaha! Han börjar sent, bandet börjar 10 - halv elva och Robert framåt midnatt. Men det finns andra sångare de första timmarna.

    Robert är inte lat - han måste spara rösten. Dom slutar inte förrän halv tre så det blir flera timmar med honom iaf.

    Så börja ladda nu Pelle trötter, vi ses någon natt i Kata center!!!

    SvaraRadera