onsdag, september 09, 2009

Tälta på taket


Min käre make är väldigt förtjust i camping - i teorin! Nu har han monterat upp ett tält på taket till carporten. Där sitter han och filosoferar och tittar på stjärnor. Jag håller med om att det är en rätt bra campingplats, tröttnar man på vildmarkslivet(!) kan man gå in och titta på tv och koka kaffe. Det ser dessutom rätt skoj ut med ett tält på taket!

Jag trivs bättre i vår myshörna på marken, där gröna små lampor inramar orkidéer i massor. Där sitter jag, att klänga runt på rangliga stegar är inte min grej.

Ging och bandet har kommit fram till att de borde repa lite mer än vad som var sagt från början, dom har inte spelat ihop på många år. Så vi reser till Bangkok redan på onsdag om en vecka. Det ska bli kul att gå på fanklubbs-spelning. Det är nog rätt originellt - och det lär inte vara speciellt många blekansikten där!

Det fanns ett väldigt bra punkband som hette 999 - Kolla in 999 med Obsessed på Youtube. Varför i hela friden skriver hon om ett gammalt punkband undrar du kanske? Tjaaa - kom att tänka på dom med tanke på dagens datum.

6 kommentarer:

  1. Ja det finns många sätt att campa på, men på taket var lite orginellt.

    www.grandmother.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hej Brittis! Vilket underbart liv ni verkar ha där nere...är RIKTIGT avundsjuk. Längtar!!!!
    Ang det jag skrev på bloggen men tagit bort är att vi för ett år sedan hade ett inbrott hemma hos oss. Jag var nybliven mamma och med tok-svajande-hormoner. Allt detta och mammainstinkten har gjort att jag har mått riktigt dåligt under hela året och har gått hos psykolog/ktb-vetare. Ingen var förstört och det var ett insider jobb. Polisen och alla vet vilka det är, men du vet hur Sverige är, alla är oskyldiga till motsatsen är bevisad. Och dom har inte tillräckligt med bevis än...
    Men jag mår nu bara bättre och bättre. Ett stort steg i må-bra-andet var att jag klarade av att vara hemma själv under Yran, då det hände (förra året).

    Kram!

    SvaraRadera
  3. peppan, han har sina idéer den käre Ging. Det är en mycket underhållande make ;-)

    Matilda, ja visst är dom. Little red ridinghood är egentligen min favoritmen hittade ingen bra video till den.

    Tina - ajaj och ojoj! Förstår även utan ha barn. Hade en påtänd idiot som kom genom fönstret i Sthlm medans jag sov. Inget hände förutom att polisen sen kom och väckte mig. JAg sov alltså genom det hela, men det tog mycket lång tid tills jag kände mig säker där igen! Stackars dig - förstår om du stundom vil ut och banka sk-ten ur den/dom om du vet vilka som låg bakom. KRAAAM!

    SvaraRadera
  4. Hejsan, tack för tipset,999, sham 69, Classch. Jag förlorade mig i gamla härliga minnen på youtube en stund, larvigt flinande. Det hela slutade i Dead Scouts. En nostalgitripp på youtube, snacka om att internet är en gåva för medelålders gamla punktanter. Ha en underbar semester, kram!

    SvaraRadera
  5. Va?! Finns Dead scouts på youtube också? Det måste jag kolla på när jag har tid! Kram!

    SvaraRadera