onsdag, september 02, 2009

Drömmer om semester!

Igår ringde dom från Bangkok - Ging tillfrågades om han ville spela 19 september på en konsert med Olarn Project. Okej, sa han - så nu sitter jag här och försöker få ihop min arbetslista. Vi skulle vilja ta lite extra ledigt och vila lite på hemvägen. Vi får se hur tiden räcker till men vi hoppas kunna spendera några dagar i Ban Krut. Både Ging & jag är väldigt förtjusta i den lilla semsterorten söder om Hua Hin.

Det senaste året har våra semesterplaner grusats om och om igen. Det har varit sjukdomar, tidsbrist och allt möjligt annat som ställt till det. Men när Ging är inbokad på spelning så vet vi att vi i alla fall kommer iväg! Om det så bara blir till Bangkok i ett par dagar så är det en resa. Jag gillar att resa!

I Bangkok bor vi förmodligen hemma hos någon släkt. Men i Ban Krut har jag siktat in mig på Baan Grood Arcadia Resort & Spa. Visst ser det väl läckert ut!?
 Jag vill - jag vill - jag vill!

8 kommentarer:

  1. Åh, vi har åkt förbi det hotellet flera gånger! Ser jättefint ut. Att det kan vara så billigt! Håller tummarna för att det blir av.

    SvaraRadera
  2. Det ser helt underbart ut. Jag håller tummarna för att ni kommer dit!
    Kramar från Svärdsjö

    SvaraRadera
  3. Hoppas det löser sig, men jag tror på din planeringsförmåga och kraft att arbeta hårt. Ha det så härligt!

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att det går vägen!

    SvaraRadera
  5. Nej, men så trevligt. Skall vi få finbesök - var skall Ging spela vore kul att hälsa på er.
    Baan Krut ser också intressant ut kanske skall prova någon gång!
    P.S du kan ju passa på att köpa blomsterboken skall kolla exakt var den finns först och återkomma.

    Hälsa Phuket - här regnar det också.../Susanna

    SvaraRadera
  6. Lotta, jag hoppas jag kan avlägga rapport om det är lika fint som det ser ut ;-)

    Brita, fortsätt håll tummarna, så håller vi tummarna för triss-lotterna!

    Åsa, min planeringsförmåga är det inget fel på... men men - vi får se.

    Izzy, du håller väl tassarna va ;-)

    Susanna, kan du läsa thai? Här finns info: http://www.theolarnproject.com/ men det är en fanklubbs-spelning så jag vet inte hur "normala" kommer in. Men vi kan väl höras lite närmare?!

    SvaraRadera
  7. Jag provar Presskortet brukar funka.
    Men jag ser ju att det är 19 September....kan ej då.

    Reser iväg, måste opereras mer om det senare.
    Ha de så jättekul annars och så får vi ses en annan gång jing, jing/mvh S

    SvaraRadera
  8. Men va typiskt Susanna! Vuí tar det en annan gång då. Lycka till med operationen!

    SvaraRadera