söndag, augusti 23, 2009

Dubbelskruv


Vår smed kom med våra trappräcken i går. Fyra rejäla och snygga järnstänger skruvades upp med stora bultar. Smeden hämtar mig för att inspektera eftersom Ging är i Phuket stad och hämtar grejer. Stängerna är omålade! No ploblem - sa smeden, Ging sa’ han kunde måla!

Min käre make såg aningen förvånad ut när han kom tillbaka från Phuket stad och trappräckena redan var uppskruvade. Han hade tänkt måla innan de skruvades upp. Därav rubriken. Nu ska vi skruva ned räckena, måla och skruva upp igen. Håhåjaja - varför göra något lätt när man kan göra det svårt?

Något helt annat. En kompis har uppmärksammat mig på att basisten Marcel Jacob avlidit. Han var en gudabenådad basist som spelat bland annat med Europe och Yngwie Malmsteeen. Han kommer att saknas av många. Vila i frid!

3 kommentarer:

  1. Ibland blir det tokigt, men det är ofta ite mycket att göra åt. Fina räcken blev det i alla fall, och det blir säkert ännu finare med lite färg. Ha en bra dag, det har jag haft, kram!

    SvaraRadera
  2. Ja det verkar vara lika mycket jobb åt en själv när man anlitar folk här :)

    Tur att du har en händig karl i huset, det har inte jag... :)

    SvaraRadera
  3. Åsa, det är bara att gilla läget med det mest...

    Fiskbetet Långrygg; Ibland, ofta,är det så. Jobb kvar sedan någon jobbar alltså. Jag inte bara har en händig karl, jag är rätt händig själv också ;-)

    SvaraRadera