måndag, augusti 24, 2009

Still got the BLUES for you!


Katten Piplisa tröttnade på vår kennel och försvann helt sonika
för några dagar sedan. Hon hittade väl något annat hus där det var lugnare. Det var kanske lite tur för oss eftersom vår nya sötnos kom igår.

Våra sopsorterande grannar har en Cocker Spaniel, hon fick valpar med en annan, icke rasren, grannhund. När vi såg valparna var det svårt att säga nej till att ta en... Vi har mutat ägarfamiljen i fyra veckor för att de skulle låta vår llla valp få stanna med mamma. Här ger dom bort valpar när dom är fyra veckor gamla. Men vi höll emot till nästan åtta veckor, men igår var vi tvungna att ta hem valpen.




Ging älskar låten "Still got the blues for you". Så vårt nya tillskott till kenneln heter BLUES, fast alla säger BLUE, thailändare sväljer s om det kommer som sista bokstav. Blue är yttepytte liten och sanslöst karsk. Men igår var det jobbigt, först badades han, och sen fick han åka till veterinären och få en första spruta. Han var han helt slut framåt kvällen och somnade på min mage. Efter en halvtimme vaknade han till och kissade på mig!
Jack och Mike är förundrade och tycker detta är mycket roligare än katten! Blues följer både folk och fä i hasorna och gillar att prova tänderna. Jack har flera gånger fått skälla till när Blues hängt i hans svans!

Blues ligger just nu på min fötter på kontoret eftersom husse målar stänger och Blues får "the Blues" om han blir ensam. Han vill så gärna vara med och hjälpa till. Ska vi koppla brorsan? Jag hämtar kopplet! Och att sopa har varit omöjligt det senaste dygnet...

19 kommentarer:

  1. Men guuu vilken sliten sötnos, 3 vovvar i samma hus alltså, själv hade jag nog haft minst så många om bara tiden hade funnits!
    Charmig liten puppie :-)

    SvaraRadera
  2. Var ju tvungen att kika in på nyförvärvet! Vilken goding!

    SvaraRadera
  3. "thailändare sväljer s om det kommer som sista bokstav" Den beskrivningen sitter så skönt ihop med thailändare, det är precis vad dom gör! :)


    Vilken skön liten valp, jag fattar att ni inte kunde hålla er!

    SvaraRadera
  4. Åhh, rackarn vilket gulligt nyförvärv ni fått i huset!

    SvaraRadera
  5. Nej, men hjälp vilken liten sötnos.....vill haaaa....

    SvaraRadera
  6. Vilken tidig fin julklapp, "Jingá Blues, Jingá Blues, Jingá all around...

    Själv hade jag också två hundar när jag bodde i Bkk. Den ena hette "Zick-Zack" och den andre hette "Darkie".

    Lycka till med jycken!
    Mvh
    SiamNilsson

    SvaraRadera
  7. Hmm, ohps,,, jag syftade inte på att din man var som en Jycke - lika bra att jag förtydligar detta så att det inte resulterar i att någon reser ragg.

    Woff

    SvaraRadera
  8. Himmel och pannkaka, vilken söt liten valp! Han passar bra ihop med er.
    Kramar från Brita

    SvaraRadera
  9. Vaff-voff-i-vaff-vaff, hälsar Blues. Det betyder"ja visst är jag söt, tack för hälsningarna" på valpsrpåk ;-)

    SvaraRadera
  10. Vilken söt liten korv med tassar och svans! Hälsa Ging att jag tycker att han har bra musiksmak.... :-)

    SvaraRadera
  11. Vikken liten snuffis. Men nu har ni väl lärt er av misstaget att i förväg tro vilken ras är och/eller vilken storlek hunden kommer få som fullvuxen......

    SvaraRadera
  12. Lotta, visst är låten bra, tycker även jag.

    Cotton-Johanna: Ähhhh - tror du... Jag tvivlar att vi lärt oss. Vi tror Blues är en liten hund. Det har vi aldrig trott förr ;-)

    SvaraRadera
  13. Vilken sötnos, och desutom får ni ju hoppa över städningen =)

    SvaraRadera
  14. Åhhh, vilken söting!

    Ska bli kul att se hur stor eller liten han blir som vuxen.

    Kram

    SvaraRadera
  15. Åhhh, vilken söting!

    Ska bli kul att se hur stor eller liten han blir som vuxen.

    Kram

    SvaraRadera
  16. Rakel, det är alltid spännande i vägkorsningarnas land! Men han har små tassar så vi tror på liten... men det trodde vi om en annan - numer älglik - hund också ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  17. Men vilken söting!!!!
    Valpar får mig att smälta totalt.

    SvaraRadera
  18. Mig med Eva - det är svårt att inte adoptera alla...

    SvaraRadera