torsdag, augusti 20, 2009

Vilket skitjobb!


Rubriken skulle lika gärna kunna vara: Jakten på den försvunna avloppsbrunnen. Det är det dom gör där ute på baksidan av huset - letar vårt avlopp! Ingen kommer ihåg var avloppsbrunnen finns och våra ritningar slavade en viss byggherre bort för många år sedan.

Eftersom vi ska slå ut badrummet och göra om så ska även avloppet göras om. Mörkret sänker sig därute men de stampar (!) och gräver vidare. Vi får se om dom hittar nåt.

Nu vill jag ha mat - en pepparstek på stenbordet hägrar! 

6 kommentarer:

  1. Oj,oj,oj, ska inte berätta för Peter om hur rörmokeriet i Thailand fungerar. Men kanske en slagruta, tror du eller Ging fixar det, följ utslaget och ni borde hitta avloppet. Annars får vi hopas att det löser sig, sa han som...i vasken (förlåt, men jag kunde inte låta bli). Kram!

    SvaraRadera
  2. Åsa, vi behövde ingen slagruta, dom stampade(!) fram de båda avloppsbrunnarna strax efter att jag gjort inlägget. Nu ska vi äntligen få vattenlås (heter det så?). Det ville jag ha när vi byggde men då fanns det inte här, nu finns det!

    Jag tycker du SKA berätta för Peter hur det fungerar, han kan välbehöva ett gott skratt han också ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det finns saker som bara händer i Thailand...

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni fått avloppsproblemet under kontroll...ett riktigt skit göra dock!;o)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. En pepparstek på stenbordet vore perfekt nu, eller rättare sagt mer än perfekt. Och eftersom stenbordet är om det är så kunde vi gå dit tillsammans vid denna tid, det finns något för alla. Någonting att äta, någonting att dricka...Förresten så säger P. att rörmokeriet i Sverige är ungefär lika, trot om ni vill... Godmorgon,och ha en underbar dag, kram.

    SvaraRadera
  6. Pepparsteken var pefekt! Jaså P stampa framavlopp också, det trodde jag inte! Ha en skön söndag, kram!

    SvaraRadera