tisdag, augusti 11, 2009

Det kunde man gett sig katten på...



Så här vill nog Piplisa göra... det är lika bra jag ger henne ordet: Dom snälla människorna tog hem mig igår. Det var mjukt och mysigt där inne fast jag blev lite orolig av den stora svarta hunden som stod utanför och stirrade genom glaset! Mike heter han tydligen, och han pep nästan som en katt när han såg mig men husse lugnade ner honom.

Idag stoppade dom in mig en bur! Man blir ju lite orolig då. Men det blev värre. En hund klampade in där bak i bilen, sen åkte vi till ett ställe med massor av hundar och katter. En snäll tant ville att jag skulle sova och gav mig en spruta. När jag somnat ringde den snälla tanten husse och frågade om han verkligen kände mig... Jag är redan kastrerad!
Vilka blindstyren jag har adopterat!


11 kommentarer:

  1. Nåja, en tupplur blev det ju i alla fall =).

    SvaraRadera
  2. Men då blir det ju så mycket lättare för Piplisa att fortsätta att lura nya husse och matte och få allting precis som hon vill! Bäva månde gudarna :-)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha... så kan det gå :o)

    SvaraRadera
  4. Nämen, vilket sammanträffande! Jag och Staffan har fyra (!) katter som bor hos oss när vi är nere i Sai Yuan. Egentlingen tror jag att de tillhört de thailändska byggjobbarna som tidigare bodde i vårt område, men de har numera inte någon direkt husse eller matte. Vi göder upp dem när vi är i vårt hus, och däremellan måste de nog tyvärr hålla till godo med grodor, insekter m.m. som de lyckas hitta. Förhoppningsvis kommer vi att kunna flytta ner för gott nästa år så vi kan ta bättre hand om dem. I vilket fall, en av katterna är väldigt "pratig", hon småjamar till oss hela tiden, och vi har alltid kallat henne för Piplisa! Kul att se att även du har en sådan kattmadam. Jag undrar nu, var har du kastrerat din katt, och vad kostar det? Vi har tänkt försöka ta de tre honorna till veterinär i december när vi kommer tillbaka, för det är inte roligt för dem att hela tiden bli med ungar. Dels blir det för mycket katter, sedan sliter det hårt på katterna också, att hela tiden vara "i benådat tillstånd". Hur lång konvalecenstid är det efter att man kastrerat en katthona? Måste man hålla katten inomhus dagarna efte?

    SvaraRadera
  5. Hahaha! :) Skönt för Piplisa!

    SvaraRadera
  6. Åsa, Lotta, Suss & Långrygg - skrattar bäst som skrattar sist jamar nog Piplisa! Hon har förresten visat sig vara en tuffing. Fräser och jabbar med tassen om hundarna kommer i närheten. Det är cirkus i vårt zoo...och snart kommer en ny zoo-medlem, men vem/vad det är får ni veta då!

    Christer; Så ni har en piplisa också, grattis - eller vad man nu ska säga ;-) Eftersom vår Piplisa inte behövde opereras har jag ingen koll på pris (350 baht för att söva och kolla) eller hur man gör efteråt, men har för mig att man bara behöver hålla dom i stillhet tills nästa dag.

    Vi använder veterinären på Bypass Road, gula huset ca 1 km från Chalong-rondellen. Boka tid. Dom är bra!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Ha ha, så det kan gå och vilket fyndigt namn om fruntimret, Piplisa!:)

    SvaraRadera
  8. Katta, om du hörde Piplisa förstod du att man osökt kommer på det namnet... fast det är bara jag som kallar henne det. Omöjligt för thai att uttala, Ging kallar henne helt sonika för Mjauu! (betyder katt på thai)

    SvaraRadera
  9. Kära Piplisa!!

    - du verkar vara en krutkatt med nio liv i bagaget. Redan kastrerad(!).....men det är tanken som räknas.
    Häftig katt du är - jag som är en inbiten hundmänniska/S

    SvaraRadera
  10. Så kul att ni också har en katt. En katta. Vi har en katt.
    I morgon blir det vaccin mot kattpest och i september blir Malte kastrerad.
    Det är himla kul med katt!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Susanna; Piplisa hälsar att hon ÄR en krutkatt. Ging gillar henne också, han är hundmänniska!

    Rakel, visst är det mysigt med katt. Piplisa hälsar till Malte!

    SvaraRadera