onsdag, juni 10, 2009

Översvämmade av papegojblommor


Det pågår en veritabel blomsterattack av papegojblommor hos oss. Jag försökte räkna hur många som blommade igår men gav upp vid 200 - då hade jag inte ens räknat hälften! Eftersom det verkar kallt där hemma (bara fyra grader varmt i morse i hälsingland) så tänkte jag att ni kan behöva få lite blomsterprakt genom nätet tills värmen och blomstringen kommer till er. Värme har vi också så det räcker och blir över... jag skickar iväg lite till er NU! Håll till godo!

12 kommentarer:

  1. Värme behöver vi, även vi som bor i Uppland, så det var en härlig bild. Ullsockor är inte så skönt i juni!

    SvaraRadera
  2. Mmmm, det kan vi sannerligen behöva. Dina blommar är fantastiska; jag vill också ha en sådan trädgård.

    SvaraRadera
  3. Trädgård; Nä ullsockor ska INTE behövas i juni! Tur jag inte är hemma!

    Suss, att ha blomstrande trädgård är lättare här. Det är mest en fråga om att hålla växterna på en hanterbar storlek på Phuket.

    SvaraRadera
  4. Ja, tack....några papegojblommor vill jag gärna ha i min trädgård.

    Men det kanske är bäst med något i tyg. Jippie, snart är det Midsommar....ha det gott i Phuket - följer din flytt/mvh Susanna

    SvaraRadera
  5. Om du kastar iväg lite värme och blomsterprakt hitåt, hoppar högt upp i luften och försöker ta lyra.

    SvaraRadera
  6. Susanna; Har du trädgård i Bangkok lär det inte vraa några problem! KOm hit och hämta skott ;-)

    Cotton-JOhanna - NU - hoppa HÖGT!! vi vill gärna bli av med några grader, idag är det hetare än i en bastu. Brännhett faktiskt! Men snart vänder det... för nu sitter det två damer i den tomma poolen och jobbar ;-)

    SvaraRadera
  7. Tack för värmen, den känns underbar nu när jag är på väg på studentbal. Fast jag är ju inget värmefreak så den värme som är duger gott åt mig så länge det inte blåser och regnar. Jag orkar ju göra mycket mer =)

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar blogg du har. Ditt yrke inspirerar verkligen. Jag är från Thailand och tänker flytta dit igen.

    kramar

    ROXTAH

    SvaraRadera
  9. så skjønne blomster!
    åh, det må være herlig å bo i thailand? min bestevenninne er thailandsk. ^^

    tusen takk for kommentaren på bloggen min ^^

    SvaraRadera
  10. Åsa, du ÄR baklänges ;-) Alla andra fryser...

    ROXTAH, Kul att få besök att av en svensk thai. Vart tänker du bosätta dig i Thailand så småningom? Lycka till med planerna.

    Irene, ja jag tycker det är härligt... annars skulle jag inte bo här ;-) Du har mycket fina bilder på din blogg, framförallt på djur!

    SvaraRadera
  11. Jag blir bara matt!
    Här blommar tre sorter... typ. Men det växer och vi tar snart igen södra Sveriges försprång - vi har ju ljuset!

    Kram till er bägge!

    SvaraRadera
  12. Rakel, ja snart har ni det fantastiska ljuset. Det vill jag visa Ging någon gång! Kram till er i kylan från oss i hettan!

    SvaraRadera