tisdag, juni 16, 2009

Bassism


Gings kompis Bass trodde jag hade fått sitt smeknamn för att han spelar bas. Tänk så fel man kan ha! Han heter Kabass som kortas till Bass. Kabass är ett vanligt förekommande namn på muslimer och Bass kommer från en muslimsk familj.

Nu beter sig inte Bass direkt muslimskt och jag har aldrig sett honom besöka något tempel, förutom buddhistiska tempel. För egentligen är nog Bass buddhist säger han själv. Fast Bass har två barn kvar i Bangkok och dom går i en kristen skola! Varför? Den kristna skolan ligger närmast hemmet.

Hur vet jag nu detta? Jo Bass frågade härom dagen hur det kom sig att jag heter som Jesus moder. Malee tycker Bass är samma sak som Maria. Sen gav han prov på böner från tre olika religioner och visade mig hur man gör korstecknet! Med tanke på att Bass är en lättsam partyglad musiker förstår ni att jag blev rätt häpen!

Jag döper nu denna blandning till Bassism!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar