onsdag, juni 17, 2009

Det blir värre innan det blir bättre

Oroar du dig för att du har det stökigt hemma? Titta då in hos oss på nya Malee Garden, dvs gamla huset. Rörigt är det... och då har ni inte sett kontoret där jag sitter nu! Jag har givit upp på "sakta men säkert" och gått in för "fort men säkert" genom att anställa vår kära Joys make en period. Han kan allt inom byggnation; målning, cement, kakel och trä. Dessutom jobbar han snabbt, men bäst av allt är att han är tyst! Jag kan jobba i kontoret medans han jobbar med sitt i de andra rummen.

Han har redan fixat taket i vardagsrummet. Vi har tagit bort några taklampor och bytt ut innertak på ett ställe där vi haft en vattenskada. Nu är han i full färd med att spackla sovrummet för att måla det.


5 kommentarer:

  1. Det ser välbekant ut. Kaoset. Ungefär så här ser det ut hemma hos mig med två barnbarn på besök i vår trea och uruselt väder. Visserligen inte möbler riktigt överallt men det finns massor av andra saker man kan fylla tomrummen med.
    Det blir säkert super på Maleé Garden när allt blir klart. Det är jag övertygad om. Tyvärr ingen pengavinst än så det ser mörkt ut för oss för kommande vinter. Men den som väntar på något gott.....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att se att andra har det likadant. Är mitt uppe i en köksrenovering och har möbler högt och lågt. Vill också passa på och tacka för den trevliga bloggen som jag följt sedan 2006.
    Ha en trevlig midsommar.
    mvh Marie

    SvaraRadera
  3. Han är rätt bra på att köra virriga turister också :o) Lycka till där i röran, gå inte vilse.

    SvaraRadera
  4. Brita, kaos är granne med gud.. eller hur var det nu?! ;-)

    Marie, hej - kul att få kommentar av en - för mig - ny läsare.

    Suss, Joys make ÄR en händig man!

    SvaraRadera
  5. Förresten Marie, visst är det bra att renovera/flytta?! Oj va saker man hittar som man kan ge bort eller slänga! Lycka till med köket!

    SvaraRadera