tisdag, december 16, 2008

Svalka dig med värme


Jag tycker det är mycket skönare med bastubad än strandbad! Det är rogivande, läkande och - konstigt nog - både uppiggande och sövande. Här är det inte så hett i bastun, det är ångbastu med örter som gäller. Karen på bilden använder man att ösa vatten över sig innan och efter bastusittningen. Nu tänker jag ta åka och basta! Hoppas du har det lika vilsamt som jag.

Vill puffa lite extra för Rakels blogg - oj vad hon bloggar om både ditten och datten. Hon lägger ut massor av bilder från vår by. Även jag och Ging sitter där och viftar rätt ofta ;-) Mer där än här faktiskt!

7 kommentarer:

  1. Det verkar som jag har något att testa, det ser vi fram emot, kanske man kan stjäla något fin ide.

    SvaraRadera
  2. Klart vi ska basta, och det snart! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja stranden är för turisterna ;) Bastu låter inte så dumt faktiskt.

    SvaraRadera
  4. Prova det efter nästa Sang Som-kväll Långrygg. Då är det extra perfekt ;-)

    SvaraRadera
  5. Vi har ju bastu i huset och trodde vi skulle använda den jättemycket på vinten men icke! Allt som allt har vi kanske bastat 6-7 ggr på 1½ år, behöver jag säga att jag gillar strandbad mer :-)

    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Som "Findlanssvensk" kan jag inte låta bli att berätta en Sauna historia.
    Den lille pojken kom in i en finsk herr Sauna och sade: "vad stora händer ni har farbror, det är för att jag har arbeta så mycket, vad stora fötter ni har farbror, det är för att jag har gått så mycket,- det verkar som farbror inte har kissat så mycket"
    Vad som sägs i en "Thai-bastu" vet nog Maleé

    SvaraRadera
  7. Carina, det är skillnad när man inte måste starta den själv ;-)

    Pelle då, men den historien var riktigt söt ;-)

    SvaraRadera