lördag, december 20, 2008

Polisrapport från Phuket


Jag tycker Thailands polis är lite originella när dom går ut och berättar om sina insatser.

Phuket-polisen har avsatt 180 officerare som ska ta i med hårdhandskarna mot brottsligheten från
17 december till kl 06 den 20 december.

På s.k. checkpoints ska de leta efter allt från förfalskade kreditkort till droger och vapen. Den ansvarige meddelar i Phuket Gazette att dom minsann kollar alla, men är snälla mot turisterna(!?)

Sen rabblar han upp exakt var de står. Oärliga person behöver bara läsa tidningen så vet de var de inte ska köra.
Tidigare har dom även gått ut i tidningarna och talat om exakt var och när de tänker kontrollera nykterheten hos förare. Är inte det lite knäppt så säg?

Igår blev jag lite nervös. Två bastanta poliser kom in på gården och sökte en farang-kvinna - var det jag? Nix, tack och lov var dom vid fel hus. Varför dom letade efter Natalie, som hon hette, talade dom inte om!


7 kommentarer:

  1. Vem vill inte ha lite extra pengar att köpa julklappar för? Bra tänkt polisen!

    SvaraRadera
  2. Håller med, är avsikten att få in Julpengar, varför berätta var de är
    Känner en klädhandlare som säger att: Big Police from Bangkok, dom går inte att muta, då får dom stänga ett tag tills det lugnat ner sig.

    Vad sa du till The cops, "No Natalie I´m Maleé" Solly!!

    SvaraRadera
  3. Förlåt nu slintade jag igen Pelle skall det vara ju

    SvaraRadera
  4. Ja ni, det är väl så, julpengar är bra för alla och envar! Ge mig lite också! Kram både till Långrygg och Pelle!

    SvaraRadera
  5. Förresten Pelle, jag blev lite nervös när två polis-biffar kom in, så jag läste adressen och släpade iväg poliserna till där Natalie (vem hon nu är) borde bo. Jag är lagom kaxig, eller snarare, helt okaxig i sällskap av två stora poliser på jättemotorcykel!

    SvaraRadera
  6. Jaså, det bor en liten angivare i Phuket? ;)

    Nä, man är inte så kaxig när det kommer män i bruna uniformer och knackar på, sitter nog i ryggmärgen...

    Kram din lilla kvissling :)

    SvaraRadera