torsdag, september 04, 2008

Samak avgår inte!


Kl 08.00 thailändsk tid: Då har Samak hållt sitt radiotal till landet, uppenbarligen har han inga planer på att avgå. Samak säger: Tro inte att jag tänker avgå, landet behöver en ledare och världen tittar på oss. Hur skulle jag kunna avgå? Jag kan inte avgå! Samak tog även upp frågan om den "nya demokrati" som motståndarlägret PAD förespråkar. Citat: Vårt land har redan demokrati. Jag vill fråga landets akademiker; stöder ni detta förslag? Det handlar om förslaget som fick mig att se rött, se här

En del av mig jublar, att avgå vore att vika sig för en våldsam mobb som tycker att dom kan göra vad som helst i demonkratins namn, Men en del av mig tycker att det kanske skulle varit bra om han försvunnit från politiken -
svårt! Han pratade om att han stöder militärens lugnande insatser m.m. Det kommer nog bli mer protester nu...

Läs andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar