fredag, juli 27, 2007

Det blir surt i regnet.

Jag har sagt att man blir inte så väderberoende när man spenderar halva året i Thailand. Jag ljuger! Tycker det är så trist när det bara regnar och regnar. Den senaste veckan har jag haft en omröstning på bloggen och de flesta verkar tycka likadant. Jag frågade:

Börjar du tröttna på den svenska sommaren?
Ja, jag emigrerar snart - Klar vinnare - 75% tänker i dom banorna.
Det blir nog snart bättre - det tror 8% optimistiska själar.
Nej, regn och rusk är livet! - det tycker ingen.
Vadå - väder, vad är det? - 16% bryr sig inte.

Idag vill jag åka tillbaka till Thailand. När det regnar där regnar i alla fall varmt! Ha en trevlig helg hälsar surpuppan i regnvädret!

7 kommentarer:

  1. Trevlig helg till er också. Jag missade omröstningen men måste säga att jag håller med dig, det är dödens med sånt här trist väder.

    SvaraRadera
  2. Jag tillhör absolut den första kategorin, utan tvekan gör jag det!
    SÅ förbannat trött på detta regnande så jag spyr på skiten!
    Nu har de lovat en bättring till nästa helg,vi får väl se hur dte blir med den saken!
    Kramkram Carina

    SvaraRadera
  3. Välkommen i regn-surar-klubben! Det är väl värst för dig Carina som är ute och semestrar!

    SvaraRadera
  4. Regn är mysigt och trevligt i lagoma doser. Regnar en hel sommar bort är det ju katastrof!

    SvaraRadera
  5. Ja... lagom är ett undervärderat ord!

    SvaraRadera
  6. Det finns inget dålit veder bara dåliga kleder!
    Jag är så bortskämd att kunna bestämma när jag ska semestra - lägg därtill en pappaledighet med dagar som jag i efterhand väljer själv så är jag ännu mer bortskämd. Tack för att solen fick lysa. Vi reste till Gotland, Öland och till Skåne i sällskap av kokosolja - härligt. Kanske vi tar några dagar till om solen skiner. Eller så går vi i svampskogen med sydväst. (vad kan det heta på thai?)

    SvaraRadera
  7. Jag kan också vara ledig precis när jag har lust - vad hjälper det? För det finns dåligt väder hur mycket bra kläder det än finns!

    SvaraRadera