lördag, mars 10, 2007

Ska man skratta eller gråta?

I morse kom en kvartett overallslösa råttfångare varav en klättrade in i taket. Strax därpå meddelade dom att råttorna hade inget ätit och dom kommer tillbaka tidigt på måndag. Tror jag det - dom var väl inte hungriga efter att ha satt i sig en halv aircon! Men måndag morgon... min och Gings lediga dag. Puh!

Fick tips av Guava hur jag kunde komma in på You Tube fastän de låst den. Glad i hågen började jag ladda filmsnuttar från Trilogy Rock, återföreningskonserten i Bangkok med Olarn Projekt, The Sun och Hin Lek Fai som Ging spelade på. Vår video kan inte kommunicera med min dator så ett videoföretag klipper åt mig. Men på klippen jag fått var det allt utom det jag skulle ha! Förmodligen hade de inte nollställt räkneverket innan de matade in min film. Puh!

Mitt mobilföretag ringde strax därefter och meddelade att de tänkte stänga min telefon om jag inte betalade räkningen - en räkning jag aldrig fått. Puh!

Min Internetuppkoppling stänger ner stup i kvarten, det brusar likt en mindre storm på telefonledningen. Puh!

Angående censuren. Först stängde mitt telefonbolag ner You Tube, senare igår stängde alla telefonbolag ner det. I dag på eftermiddagen har dom plötsligt öppnat det igen. Men nu är det nog för mycket folk som vill in - så nu kommer man inte in på grund av överbelastning. Puh!

På eftermiddagen idag kände jag att jag behövde göra nåt trevligt och avstressande. Kom just hem från en timmes plaskade vid Yanui Beach - att det inte blev längre berodde på att det seglade upp svarta moln i horisonten. Undrar om det var jag som hade med mig dom?! Positivt är att vi har en ny, mycket bättre luftkonditionering i vardagsrummet och så är det är skönt att Ging kommer hem snart!

6 kommentarer:

  1. Hejsan! Eftersom du verkar ha det alldeles för lugnt så har jag en utmaning till dig :)

    http://www.uddman.nu/blog/niclas/2007/03/jag-r-lite-udda-som-alla-andra.html

    SvaraRadera
  2. FaN Nille, du är steget före hela tiden. Nu skiter jag i allt vad utmaningar heter.

    SvaraRadera
  3. Händer grejer i Phuket ser jag,,att jag nämner Angkar är dock en ren slump..inte fan visste jag att du hade problem med råttor..

    SvaraRadera
  4. Johan, jag skiter i utmaningar också. Jag har avböjt. Lider av en kraftig mental allergi mot allt som har den minsta lilla likhet med kedjebrev att göra...

    Det skulle jag kunnat ta upp i ett lika udda som alla andra-inlägg. Men jag är udda nog att inte göra det :-)

    SvaraRadera
  5. Som sagt var, detta var första gången för mig och det dröjer nog tills nästa. Kedjebrev är inte heller min melodi heller.

    SvaraRadera
  6. Bara du inte blir sur på mig. Det är det som är faran med kedjebrevsliknande saker. Antingen blir folk sura för att dom får ett eller sura för att dom bryter kedjen. Så jag vägrar... både skriva och bli sur :-)

    SvaraRadera