tisdag, mars 13, 2007

Oh vilket party!

När Ging kom hem hade jag en lång lista med saker vi måste göra. Men Ging stressar inte gärna. Han föreslog att vi skulle ge blanka f-n i listan och åka till stranden med en kasse öl istället.

Sagt och gjort, klockan fem på eftermiddagen satt vi och njöt av stillheten på Nai Harn. Ganska snart dök Mr Tom upp, så även Anders. En timme senare kom Kalle och Riki. Klockan fem morgonen efter dansade jag och Ging runt på vårt lokala diskotek - fortfarande i strandkläder!

Under dessa tolv timmar hann vi strandparty, biljardpubs-besök med pizza och rockklubbsvisit med jam och buggning hos Roberts. Vår lista av "måsten" minskade inte, men min stressnivå gick ner och det livet blev betydligt roligare!

Råttfångarna har varit hit och hämtat tio takmarodörer, min telefonlina verkar ha lagat sig själv(?) och A skickade kusinen att betala den försvunna mobilräkningen. Fast Ging är tvungen att komma hem en sväng i morgon för att fixa en del av det vi skulle gjort när vi valde att dansa! Som han säger: man måste välja att ha kul ibland!

9 kommentarer:

  1. Du har gift dig med en klok man och som kan bromsa din effektivitet. Zha zha Gabor (stavningen kan vara annorlunda, det har jag ingen aaaaaning om) sa en gång att man blir inte piggare av att vara hemma och sova och gräma sig över allt roligt man missar än att njuta av allt roligt och sova en annan gång. Klok kvinna det med. Kram

    SvaraRadera
  2. tycker det lät förnuftigt med,, fast har nog inte agerat själv på det avslappnade sättet sen universitets tiden och gått och festat istället för att plugga till tenta..

    SvaraRadera
  3. Oavsett hur damen stavade hade hon rätt :-) Och visst är det bra med en effektivitets-broms! Du får återuppta dina gamla (goda? dåliga?) vanor du med "fotavtryck"!

    SvaraRadera
  4. Ging HAR RÄTT, man måste välja att ha kul ibland!

    Finns alldeles för många måsten som egentligen INTE är måsten...

    Danne

    SvaraRadera
  5. Hej Danne - välkommen! Dig har jag inte sett här förr.

    Ging säger ibland när jag får mina svenska "måste"-anfall: Om du inte gör det där just idag - dör någon då? Eller förlorar du jobbet och allt du äger?

    En blandning av Ging och mig är bra. Det blir lite mer gjort med min metod - men mer skoj med hans :-)

    SvaraRadera
  6. 100% rätt,man måste (eh hur blev det där nu då??)tvinga sig till att avstå måsten ibland för att orka.Själv har jag försökt införa "ett guldkorn varje dag".För mig innebär ett guldkorn en stund som gör att jag mår bra,allt ifrån en kopp fika på ett schysst fik till ett biobesök med draken och utan barn.Kan även vara en termos kaffe på en sten i skogen osv osv,vi måste alla ladda batterierna ibland för att orka det gäller bara att hitta sin egen form för det :)

    /super_nollan

    SvaraRadera
  7. Den var bra super_nollan! "man MÅSTE tvinga sig att avstå MÅSTEN" :-) :-)

    Jag skulle jättegärna sitta i skogen med en termos nu. Vi lever i en termos... hett och vått!

    SvaraRadera
  8. Önskar att jag kunde vara lite mer sån jag oxå, lite mer "Gingig" du vet! Alldeles för många måsten som ALLTID kommer före allt annat.
    För visst är det de oplanerade grejerna som är de allra roligaste och tokigaste!! Kram Carina

    SvaraRadera
  9. Carina, jag tror de flesta svenskar behöver "Ginga" till livet en smula :-)

    SvaraRadera