fredag, mars 09, 2007

Nu censurerar dom You Tube i Thailand!

Skulle lägga ut fler videos med Ging från konserter för hans hemsida, men Thailands Ministry for information and Communication har stängt You Tube! Förbannade censurerande, dubbelmoraliserande skitstövlar!

Får inte ut någon information till eventuella arbetsgivare åt Ging, kommer inte åt musik - kommer inte åt någonting från det världsomspännande nätverket You Tube! Det enda jag får upp när jag på olika vägar försöker ta mig till You Tube är ovanstående bild. Snälla - Du som siter i ett annat land, klicka på länkarna och kolla åt mig att det funkar på annat håll. Vad håller dom på med?! Snart stänger dom väl ner bloggare också...

Tillägg en timme senare: Har fått besked av Guava i Bangkok att han kommer in utan problem. Hoppas det är något fel på servrar vi går genom här. Jag skickas fortfarande till sidan som handlar om ett seminarium om framtidens telekommunikationslagstiftning (tack Guava för översättningen) och kommer inte åt You Tube alls. Ger upp för ikväll - måste sova!

6 kommentarer:

  1. Verkligen tragiskt om det är censur, hoppas i det längsta att det bara är nåt dns-fel. Här hemma funkar det iaf. Om du inte får igång youtube kan du väl testa Aftonbladets klipp-tjänst. Tittade just in där och man ser och hör klippen bra. Vet dock inte om uppladdning mm är lika smidigt som youtube.Adressen dit:
    http://mittklipp.aftonbladet.se/app/home.action

    Lycka till!

    Lasse

    SvaraRadera
  2. Har just fått besked av Guava i abngkok att han kommer in utan problem så det kan vara fel på.... mig?!? Om det är censur så kan jag prova med ditt tips, Tack!

    SvaraRadera
  3. I Herte gick det väldigt
    bara att öppna gings
    trumvideo.
    Rose-Marie

    SvaraRadera
  4. Hej Malee..och Ging! Vilken gudabenådad trummis till man du har!!
    Jag vill höra Ging lira en låt (inget solo) och höra om det svänger : ))
    Ge mig länkar så lägger jag upp dom på swerocks forum och på min egen server.

    MVH Håkan

    SvaraRadera
  5. RM, tack för kollen!

    Håkan: Det kommer mer... men vi har ju som sagt lite tekniska problem :-( Får ta nya tag efter helgen, nu måste jag jobba.

    SvaraRadera
  6. Vad det gäller Internet så kan jag då inte mycket alls.
    Men i veckan nu så pratade de om på tv/radio att Internet håller på att ta slut!?!?!?
    Jo du läste rätt, tydligen så ska dte vara pga alla rörliga filer som ställer till det, typ You Tube!
    Läste ocksåa att det var något land som redan stängt ner just You Tube (Tror Israel)för att spara på ytrymme! Kan det vara något sådant som även Thailand hoppat på kanske?
    Kramelikramen Carina

    SvaraRadera