fredag, mars 09, 2007

Vill inte vara råtta nu!

När killarna började göra iordning lösningen på råttproblemet fick jag akut hjärtsnörp! De hällde nåt klet på plattor som skulle läggas ut under taket. Jag stoppade dom, ringde chefen och frågade om det inte fanns något snällare sätt att bli av med råttorna. Enligt honom: have other posion no good - rat die bad! This way die better, fast die!

Jag vet inte om jag tror på honom, men vad kan jag göra? Vi har elproblem i hela huset. Ledningar glappar överallt och ibland blinkar takbelysningen så man tror man är på disko.

I morgon bitti kommer trion tillbaka. Du ser att g
rabben på bilden inte har någon företagsoverall på sig. Alla tre kröp ur sina overaller innan de började jobba.

2 kommentarer:

  1. Jag är uppvuxen med möss springade i väggar och tak, inget skoj.

    Så länge de låter bli elledningarna går det väl an, men börjar de gnaga på sånt, då håller jag med the ratbusters... döööden dö era ligister.

    Hoppas vi klarar oss. Än så länge har jag inte hört nåt misstänkt, men man vet ju aldrig som vi bor.

    SvaraRadera
  2. Stackars, stackars råttor! Men det är ju ett problem, och antar att vildråttorna ni har inte är lika "snälla" som de vi har här hemma som husdjur :)

    SvaraRadera