lördag, mars 24, 2007

Regntunga skyar

Igår kväll kom ett regnväder som heter duga! Idag är allting fräscht igen, luften är lätt att andas och växterna i trädgården har fått en djupare grön kulör. Nu skiner solen som vanligt över oss.

Jag har sällan sett såna färger på himlen. Strax innan skyfallet startade seglade kolsvarta moln snabbt fram, åskan mullrade i fjärran och ett orange sken färgade allt. Jättehäftigt - det var nästan så man började tro att det var ett UFO som var på väg att landa! Om bilden ser lite konstig ut är det för att jag var tvungen att använda blixt för att få med konstrastrikedomen. Men jag har inte trixat med färgerna, det såg verkligen ut så här!

Ikväll är det stor konsert-fest med massor av band på en bar i Kata. Eventuellt ska A och jag åka in, det beror på tid, ork, lust och väderlek. Vi bestämmer oss senare.

9 kommentarer:

  1. Vilken superläcker bild, effektfull!

    SvaraRadera
  2. Fräckt.
    Hade det varit någon annan än du hade jag varit säker på att den var photoshoppad.

    Men jag litar på dig.

    Mycket snygg bild. Mycket. mmm. Bra bild.

    Ha det bra ikväll, om du orkar. Och har lust. Och tid. väder...

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du litar på mig ;-)

    Har inte photoshoppat alls. Men det var mycket märkligt väder. Molnen rullade in som om det vore ett Dsicoveryprogram där dom snabbspolar ett dygn. Allt tystnade, fåglarna slutade kvittra, luften stod helt still och se... PANG världens oväder brakade lös och den orange himlen övergick i normalt oväders-grå-svart.

    Lite småstolt att jag hann få med himlafenomenet på bild!

    SvaraRadera
  4. Just det... igår hade jag det bra - framför tv:n. Jag varken orkade eller hade lust med konsert. A hade dessutom ingen tid. Vädret var dock okej :-)

    SvaraRadera
  5. Oerhört mäktigt väder.

    Jag kan inte minnas att jag sätt en väderbild som varit så stark på välldigt länge.

    SvaraRadera
  6. Man kan bara säga en sak, wow, vilken underbar bild.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Underbart foto du fångat!
    Älskar såna där dramatiska väderomslag, utom orkanerna här hemma då förstås! Kramelikramen

    SvaraRadera
  8. Jag älskar också väderdramatik - när det är lagom dramatiskt :-)

    SvaraRadera
  9. VIlken dramatik...vilka färger...fantastiskt

    SvaraRadera