tisdag, mars 27, 2007

Ingen klippare i sikte

Måste ut och leta ny trädgårdsmästare. Det är mer än lovligt rufsigt i trädgården nu! Gaa som skött om klippandet den senaste tiden kommer inte när han lovar. För en vecka sen stack han in huvudet och sa: jag kommer i eftermiddag runt klockan fem. Då var klockan sex - tidsförvirringen kunde förmodligen skyllas på ölflaskan han hade i handen. Jag trodde i min enfald att han skulle komma dagen efter - vilket han inte gjorde.

Vi måste i alla fall hitta trädgårdsmästare till Maleé Garden så det är väl lika bra att jag ger upp på Gaa. Synd, jag tycker han är rätt kul - men det är inte roligt när han inte kommer!

Vädret har stabiliserat sig och nu har vi solsken igen. Hos Ging i Khao Lak är det däremot löjligt regnigt. Förra veckan ställdes Khao Lak-utflykt in på grund av torka. Fortsätter det så här kommer nog veckans utflykt att ställas in på grund av regn!

7 kommentarer:

  1. Hej Malee
    Da vi nu rakar befinna oss pa Karon
    och ska ta moppen till Nai Harn i morgon sa kommer vi att titta efter ditt (erat) hus. Sa om du ser tva som verkar nyfikna ar det vi.

    SvaraRadera
  2. Skoj, jag har just lämnat meddelande på er blogg. Jag har följt er resa också!

    I morgon är det städdag, mao är bara städerskan här mellan 13 - 16. Jag vet inte om jag är här alls - om bilen blir klar vill jag åka till Khao Lak. Men det återstår ju att se om den verkligen blir klar... hur som helst är det vi som har det nystädade och nyklippta trädgården :-)

    Kanske ses då? Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Tycker ändå hagen ser bra ut i sitt rufs..

    det tog oss tre månader att f¨å ngn att strukturera upp allt jag planterat..

    Vi hade mest tidsbrist o så..men det var surt att se plantor så torra om vintern..skönt att det blir varmt och fuktigt igen..

    SvaraRadera
  4. Ja det var just det som var problemet, HAGEN :-) Det gick inte längre att fika därute. Man stack sig på bougainvillean, myrorna tog över marken och man var i riskzonen för att få en bananstock i huve’t!

    Men på bild ser det lite charmigt ut.

    Det finns sprinklersystem Per, bra för tidsbrist och lathet! Vi har det i hela trädgården, måste - annars får jag sluta jobba och vattna dagarna i ända.

    SvaraRadera
  5. Jag vattnar hela dagarna.
    Det är avkopplande.

    SvaraRadera
  6. Ja, du har ju tid att räkna gummisnoddar också :-)

    SvaraRadera
  7. Inte så länge till är jag rädd för.

    SvaraRadera