torsdag, mars 29, 2007

Geckos faller för varandra

Guava har skrivit ett intressant bananinlägg och ett minst lika intressant banan-spöke-inlägg. Jag blir lite orolig - har vi farliga bananer här hemma? Kärlekskranka spökflickor kanske väntar bland bladen på att förföra min inte ont anande make?!

Så här ser de mystiska och potentiellt spökande bananerna ut. Nu väntar jag med spänning på bananexperternas utlåtande. Vilken typ av banan är detta?

Kärlek är svårt - både för spöken och geckos. Här smattrar
kontaktsökande geckos runt just nu. Dom beter sig som vilka hormonstinna tonåringar som helst. Dansar runt varandra i taket och när de möts blir de så till sig att de faller ner!
Två gånger den senaste veckan har förvirrade geckopar nästan ramlat i huvudet på mig. Hur ska dom få till några smågeckos om dom trillar ner hela tiden?

På bilden ser du inledningen till kärleksdansen i taket. jag vet inte hur det gick för dessa två, men förmodligen föll dom ner lite senare!

12 kommentarer:

  1. Älskar ljudet av dessa småödlor,
    bara av den enkla anledningen att hör jag dem betyder det ju att jag e i Thailand!! :-)
    Skulle ju bli såååå förvånad om jag helt plötsligt skulle höra ljudet här hemma, skulle nog inte alls tycka om det lika mycket på hemmaplan! Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också ljudet av dom, men inte att få dom på mig!

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte det är någon fara för kärleken hemma hos er. Jag är ju inte någon bananexpert alls, men av vad jag kunnat hitta så ser det itne ut som en spökbanan.

    Jag har inte fått några geckosar i huvet i år. Men de har hållit på, i skymundan, det vet jag, för jag har hela huset fullt med bäbisar.

    SvaraRadera
  4. Jag litar på dig Johan - då vågar jag lämna Ging ensam hemma :-)

    Är geckorna (va fult i plural) tidigare i Bangkok? Här är dom bara marskattlika. Inga bäbisar i sikte.

    SvaraRadera
  5. Vi är alltid lite före här i storstaden. hehe.

    Geckor i plural är fult, därför säger jag geckos. Geckosar i bästämd form, pluralis.

    SvaraRadera
  6. De vad ena underliga bananer det där? Det ser ju mer ut som fingar... Läskigt värre, spökflickan kanske liksom växer ut genom bananträdet, eller vad tror ni?

    Några geckos har jag aldrig fått i huvudet och då skall jag tillägga att jag inte bara spenderat tid i min lägehet i Bangkok (där vi har klister i taket), utan mycket ute i bygden med.

    SvaraRadera
  7. De vad ena underliga bananer det där? Det ser ju mer ut som fingar... Läskigt värre, spökflickan kanske liksom växer ut genom bananträdet, eller vad tror ni?

    Några geckos har jag aldrig fått i huvudet och då skall jag tillägga att jag inte bara spenderat tid i min lägehet i Bangkok (där vi har klister i taket), utan mycket ute i bygden med.

    SvaraRadera
  8. Och så undrar jag om du inte har någon RSS feed på din blogg? Nya outlook 2007 är så finurlig att den skickar era (eller de andras) blogginlägg rakt ner i min inbox..

    SvaraRadera
  9. Nille, har ni klister i taket? Jag vet inte om mina geckosar (stjäl Johans pluralform, den är bättre även om den är fel...) är ovanliga. Galna är dom iaf. Vi kanske har speciella knas-kärlekstörstande ödlor på Phuket?

    Jag vet inte varför dom beter sig som dom beter sig, men att tokfransarna faller stup i kvarten vet jag med bestämdhet.

    Jag undrar också varför jag inte har någon RSS-feed... har på Byggplats-bloggen men inte på denna. Har klickat i att RSS ska tillåtas i inställningar men det verkar inte hjälpa.

    Förslag på hur jag ska lösa RSS-problemet mottages tacksamt.

    SvaraRadera
  10. Förresten Nille, jag tycker knasbananen ser lätt ekivok ut! Tala inte om för någon annan men... vi kallar vår konstiga banan för Dildobanan ;-)

    SvaraRadera
  11. Du kör ju blogger nu så RSS feeden borde ju liksom komma med orginalinställningarna? Eller har du lekt med dem?

    Jo, det med bananerna slog mig med... :)

    SvaraRadera
  12. Nä Nille - jag har inte lekt. Fattar inte varför det inte funkar. Idéer? Du kan gärna få min lösen och kolla om du är duktig på det här...

    PMa mig i så fall på ditt forum. Nu ska jag till Khao Lak och partaja :-)

    SvaraRadera