fredag, mars 30, 2007

Jakten på frid

Tog ledigt idag. Jag skulle åkt till Khao Lak, men den resan har det gått troll i. Vår bil står på verksta’n och jag börjar undra om det är bilen eller verksta’n som krånglar!

När det inte blev någon tur till kärestan fick det bli en tur till stranden istället. Utrustad med bok och strandmatta satte jag av till lillstranden. Installerade mig under det stora skuggande trädet och försjönk i meditativ dvala.

Inom en timme var det mer folk på stranden än jag någonsin sett förr, hade förbisett att det är skollov. Thailändare på utflykt är ofta väldigt högljudda, och glada barn oavsett nationalitet tjoar rätt mycket när de badar. Jag for vidare till Yanoi, men det var lika mycket folk där - fast dom var blekare och pratade italienska och svenska.

Körde över berget ner till Nai Harn, men väl där insåg jag att nu var det så stekhett att jag inte ville vara på stranden längre. Jag åkte hem till mitt luftkonditionerade hus och läste en bok istället!

I morgon åker vi ett helt gäng upp till Khao Lak för att festa av Ging på Happy Snapper. Den enda som inte får festa är Ging - han jobbar! Kan tyckas lite taskigt, men han är van :-) Nu är det bara att hålla tummarna för att inte brunnar sinar, bilar går sönder eller att nåt annat händer!

Under dagens utflykt träffade jag på en intressant skylt - vad tror ni att dom hyr ut här? Några förslag?

14 kommentarer:

  1. Ahh, jag trodde du hade hittat ett flipperspel, men jag antar att det är såna där fenor, för såna som inte är såna fenor - på att simma, eller?

    Jag vill spela flipper!!

    SvaraRadera
  2. Ja, den på nåt sett loggade in mig automagiskt på ett bloggerkonto jag inte visste att jag hade så länken i mitt namn hamnar på en bloggerprofil jag inte visste att jag hade istället för att länka till min blogg.

    Därför blev jag sur.

    Men vad är det nu då, som de hyr ut?

    Eller måste fler gissa först innan du avslöjar svaret?

    SvaraRadera
  3. Det är mycket du inte vet om dig själv Johan :-)

    Okej, det är fins som blivit flipper som blivit fillper. Duktig du!

    SvaraRadera
  4. Wow...tycker det ser varmt ut det hela..

    SvaraRadera
  5. Det är löjligt varmt hela tiden nu...

    SvaraRadera
  6. Du har inte lust att berätta vad mer det är jag borde veta om mig själv?

    SvaraRadera
  7. Det gör ju jävla google så bra så :-)

    SvaraRadera
  8. Nepp, det kunde inte jävla google hjälpa mig med. Hur jag än försökte så blev jag inte ett dugg klokare.

    Hjääääälp mig.

    SvaraRadera
  9. Vi tar det över en kopp kaffe på Maleé Garden i höst ;-)

    SvaraRadera
  10. Bjuder du? Wow.
    Funkar mailen än? Nyfiken på din lunch...

    SvaraRadera
  11. Du ska få en SVENSK kopp kaffe!

    Lunchen mejlar jag dig om. Den har inte inträffat än - har varit lite busy.

    SvaraRadera
  12. Tack upphöjt i 2.

    SvaraRadera