fredag, mars 23, 2007

Fast i regnet

Igår blev jag blötare än blöt! På väg från Phuket stad till Central körde rakt jag rakt in i ett oväder. Som den organiserade människa jag är har jag naturligtvis en regncape under moppesadeln... alla dagar utom igår!

Dagen innan kom det några stänk så jag tog på regncapen när jag gick till bygget. Sen glömde jag att lägga tillbaka den. Regnvädret var hårt - det piskade i ansiktet. Naturligtvis var den väg jag just svängt in på en av de få där det inte ens finns en bar. Det var bara att köra på i blötan.

När jag väl kom dit jag skulle var jag så infernaliskt blöt och kall att det var bara att åka hem! Längtade efter en varm dusch och torra kläder. Väl hemma konstaterade jag att här hade vi bara fått några droppar och att strömmen gått igen - det här året tar alla pris vad gäller strömavbrott. Det var bara att torka sig varm och krypa ner under täcket för att värma upp sig. Jag somnade!

Senare på eftermiddagen gjorde jag ett försök till, hann till en av de ställen jag skulle. Sen kom de svarta molnen seglande igen så jag åkte hem, de var svårshoppat igår! Provar igen senare idag för nu skiner solen som vanligt - får se om den gör det i Phuket stad också.

2 kommentarer:

  1. Vi hade också regn och strömavbrott igår.

    Helt oberoende av varandra. Strömme kom och gick tre, fyra gånger innan jag beslöt att stänga av datorn för gott. Inget jobb gjort igår alltså.

    Tog en promenad för att se om det var allmänt avbrott eller bara vår soi. Det var hela området. Som vanligt är det klängväxterna som slingrar sig upp till en trasformator och så blir det kortslutning.

    Jag undrar om de har grävt ner alla elledningar tills jag kommer tillbaka i nästa liv. Hoppas det.

    SvaraRadera
  2. Det var väl trevligt att inte kunna jobba ;-)

    Strutarna vid ledningsstolparna klarar inte av att hålla emot växtligheten. Så är det här också. Sen kör dom väldigt mycket med stora lastbilar runt om i vårt expanderande område. Alldeles för ofta kör dom av ledningar.

    Du är optimistisk... ledningseländet klart till nästa liv? Kanske, eller nästnästa?

    SvaraRadera