onsdag, mars 21, 2007

Khao Lak torkade in

Stackars A - deras brunn har sinat. Vattenbristen är påtaglig i hela landet och nu står A och Daa också utan vatten. För dom är det extra besvärligt, dom har tvätteri! Nu köper dom en lastbil vatten varje dag för 500 baht - så att tvätta för 40 baht kilot som dom gör, är för tillfället rena Ebberöds bank.

Nu har brunnsborrarna lovat att komma i morgon, s
å resan till Khao Lak har skjutits upp en vecka. Jag får trösta mig med rambutan, det är så gott! Den här gången ska jag komma ihåg att sätta in dom i kylskåpet. Förra veckan ställde jag en skål på köksbordet, dom är ju snygga också. Dagen efter var dom totalt hoptorkade!

Rambutan torkar lika snabbt som brunnarna sinar i landet!

7 kommentarer:

  1. Vattenbristen e ett helsike, hörde om samma prob i Rayong.

    I Chiang Mai regnade det just lite, nu har vi aningen klarare luft.

    Rambutanbilden var snygg men som sagt se upp snart ser de ut som de hoskrumpna hårlösa rambusirna på ICA MAxI som kostar 80 kr per kg.

    SvaraRadera
  2. Vi har också fått hela fem minuters regn ikväll, yippie! Inte för att det hjälper torkan men det är lättare att andas. Skönt att höra att det klarnar i katastrofområdet uppe hos dig också.

    De talar om vattenrestriktioner nu, och det måste till om inte "kungens plan" kommer och vattnar molnen snart.

    Har lagt in mina rambutaner i kylskåpet - de jag inte redan smaskat i mig vill säga :-)

    SvaraRadera
  3. Rambutan är ju så gott, såg såna på Willys idag som kostade
    159:-/kg, helt ihoptorkade var de dessutom! Alltså kostar de en hel förmögenhet här i Sverige, minns inte riktigt vad jag betalade i Thailand men billigare och framför allt färskare! Kramis Carina

    SvaraRadera
  4. Oj oj... jag betalar fem kronor kilot. Då måste jag passa på att äta mycket nu :-)

    SvaraRadera
  5. Och snart är det songkran...

    Jag antar att det kommer att slängas vatten trots bristen på den varan. Det brukar ju vara så.

    SvaraRadera
  6. Ja tyvärr - jag avskyr songkran! Man vågar sig ju inte ut på vägarna.

    SvaraRadera