torsdag, januari 04, 2007

Var inte larvig - smaka en insekt!


Behöver du extra styrka kom hit! Flaskan ska fyllas med kinesisk, billig och ofärgad sprit - så fort getingarna däri har dött! Lite honung kommer att tillsättas, sen har vi ett livsgivande elexir som ger styrka till kropp och själ. Påstår dom. Jag ska få smaka häxbrygden när den var klar. Oh, va’ jag längtar...

Eftersom powerblandningen inte är klar mumsade A och kompisen med flaskan på lite annat gott idag - vita, levande larver! Visst blir man sugen? Jag har provat larver, smaken var det väl inget fel på men det knastrade äckligt och dom jag provade var i alla fall döda. Levande larver, nej - där går gränsen för mig.

Bombsituationen idag: Mer än 1 000 tips ringdes in om befarade sprängladdningar under gårdagen. Inga bomber hittades. På den politiska arenan anklagar alla varandra för inblandning i bombdåden, det liknar mest ett sandlåde-krig. Om någon av er sitter inne med några heta tips om bombförövare, ring tipsnumret: 1111

Politiksituationen idag: Etthundra personer har börjat det mödosamma arbetet att skriva ny konstitution. Skattemålen mot f.d. premiärministerfamiljen har börjat. Valfusk-målen ska strax börja. På de anklagades bänk sitter både det förra regeringspartiet Thai Rak Thai och det största opposionspartiet Demokraterna. Om man döms för valfusk i Thailand kan man inte ställa upp till val i ett senare skede. Tänk om båda partierna skulle dömas - vad skulle folk rösta på då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar