onsdag, januari 03, 2007

Falska bombhot

Vi fick bara två lugna dagar. Dagen idag, den tredje januari är hotens dag.

Tre skolor i Bangkok har evakuerats efter hot. Trafiken dirigerades om efter ett telefonsamtal där någon påståd att det fanns en bomb framför Central World. Tidningen The Nations lokaler fick även dom utrymmas efter att en man ringt och påstått att tre bomber placerats ut i lokalerna.

Alla dessa hot har visat sig vara falska. Nu väntar vi på inspektionen av Major Cineplex, Rajayothin. Jag tror biografkomplexet ligger strax norr om Sukhumvit, rätta mig gärna om jag har fel. Där undersöks i denna stund ett bombliknande föremål.

Jag tycker situationen känns mer och mer olustig - och på något konstigt sätt känns det som om det skulle vara olika aktörer ute på kaos-planen just nu. Eller inbillar jag mig?

Den här gången har jag lånat en bild från The Nation - när de letar bomber på The Nation.

1 kommentar:

  1. Från: super_nollan den 07/01/03 13:25
    Osäkerhet är ett av terrorismens vapen,precis som sprängmedel och andra typer av hot är de kraftfulla.Det viktiga är att trotsa den skapade osäkerheten och försöka ge upphov till eget lugn och hjälpa andra i samma situation att hitta sitt egna.Hoppas att allt går bra för de som utsätts för de här angreppen och att de som utför de ställs till svars med straff i paritet till vad de åstadkommit.


    Från: realdexter den 07/01/03 13:38
    Man kan ju hoppas att det bara är knäppgökar som falsklarmar, inspirerade av det som hände på nyårsafton och tycker det är spännande.

    Från: Malee den 07/01/03 13:43
    realdexter: Ja hoppas kan man, men får alla knäppgökar ingivelsen att hota samtidigt? Vi kanske kan skylla på fullmånen som lyser så vackert här utanför - månen brukar locka fram galningar.

    super_nollan: (vilken signatur du har!) Jag, liksom många andra, är rädd för att de som kommer att ställan till svars kanske inte blir de som verkligen står bakom... thaipolitik...

    Från: super_nollan den 07/01/03 22:43
    Malee: ;D

    Från: Johan (Guava) den 07/01/04 03:14
    Fick inte min kommentar vara med?

    Från: Malee den 07/01/04 03:49
    Jag har inte fått någon av dig - har vi automat-censur? Skriv igen!

    SvaraRadera