tisdag, januari 02, 2007

Chokladbruna vänner


Vilken säsong Thailand har! Nu har jag fått rapport om hur mycket folk det egentligen är ute och rör på sig - för nu har jag träffat turister! Naturligtvis kommer dom turistande vännerna från min hemstad, världsmetropolen Bollnäs.

Tony & Anita och Ingmar & Marie och kvartettens fyra barn badade på Nai Harn idag. Dom har verkligen semester, bruna som choklad låg dom där och lapade sol. Dom visste inte ens om att det varit bombattentat i Bangkok. Det kallar jag semester! Dom är så fina att jag blir inspirerad, även jag måste nog ut och sola.

Det är alltid kul att träffa dom, jag kallar Tony och Anita för mina julänglar, vi har firat jul tillsammans i flera år på Phuket. Det är även roligt att uppdateras om hur det ser ut på Koh Lanta, i Ao Nang och inne i Kata den här säsongen. Jag har respaus, for runt som en skottspole i tre-fyra år för att kunna skriva "Resa i Thailand" så i år känns det skönt att bara vara hemma.

Angående bomberna har jag tyvärr inga nyheter. Det spekuleras hejvilt överallt om vem som ligger bakom men ingen vet något säkert. Tyvärr tror jag att det kommer att förbli så. Det finns en del ledtrådar men flera av dessa passar inte in på vad som vore politiskt korrekt så de sägs vara villospår. Vad vet jag - inte vet jag - kanske är det villospår - kanske inte! Det enda jag vet är att jag inte vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar