torsdag, januari 04, 2007

Kupprykten i svang

Nu spekuleras det så man får ont i huvudet. Försvarsministern har meddelat att de som står bakom bomberna troligen är "män i uniformer". Vilka uniformer?

Ett intensivt rykte de senaste dagarna säger att det kommer att bli en militärkupp till. Läste just The Nations nätupplaga som till och med har ett klockslag. Klockan halv tio ikväll proklameras vara den aktuella tiden för en eventuell kupp (15.30 svensk tid).

Militärledningen tillbakavisar dessa rykten med kraft. Det gör alla - men folk pratar på. Någon känner någon i ett förband som är på inmarsch från annan ort. Någon har hört att en grupp inom militärjuntan vill ha mer makt och tänker kuppa bort de oönskade.

Jag säger som jag sagt tidigare - jag vet verkligen inte - varken vem jag ska tro på, eller vad det är som händer! Men jag vill inte tro att det ska bli en kupp till. Arméchefen, tillika kuppgeneralen Sonthi har meddelat att han ska ge en TV-intervju i morgon bitti. Han hälsar att det finns ingen anledning till oro - allt är normalt. Normalt?!

Tillägg 45 minuter senare: Nu är klockan kvart över tio och vi har samma militärjunta, f’låt regering kvar. Kupp-fritt alltså, än så länge är det bäl bäst att tillägga... Ska bli intressant att höra vad dom säger imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar