onsdag, januari 17, 2007

Har ni sett på maken?




Det har jag! Ging kom hem idag - på en onsdag - det tillhör inte vanligheterna. Men Jack, vår lilla jeep krävde uppmärksamhet. Det är någonting med topplockspackningen som är galet. Felet har funnits där ett bra tag, så nu var Jack tvungen in på verkstad så inte motorn skär.


Ging körde hem bilen i morse och får åka med en kompis tillbaka upp till Khao Lak ikväll. Jack ska vara klar på lördag, då åker jag och Panda upp. Hoppas valpen håller sig lite i skinnet då - när Ging kör vill han sitta i hans knä med tassarna på ratten.


Visserligen tycker jag det är trevligt att han kommer hem - men det är ingenting mot hur kul vissa andra tycker det är. Panda studsade upp och ner och ylade av glädje. Ging är alla hundars favorit - och alla hundar är hans favoriter.


Jag skrev att Panda är väldigt orädd, men nu har han visat att han har en fobi. Han hatar tomma toapappersrullar! Jag trodde det skulle vara kul eftersom det rullar men valpen blev stortokig och skällde länge och väl. Efter en kvart, tjugo minuter anföll han rullen och slet den i små, små bitar. Efter väl förättat värv lade han sig ner, mycket nöjd med sig själv och somnade.

Visst är druvorna läckra? Mannen med kärran går förbi lite då och då med sina läckerheter från Chiang Mai. När vi åt lunch idag kom han igen och jag fick en stor påse av Ging. Druvorna är inte bara otroligt stora, dom är fantastiskt smakrika och rätt dyra - 200 baht per kilo (40 kronor).

1 kommentar:

  1. Från: super_nollan den 07/01/17 10:48
    .-) "rätt dyra" jag vågar inte tänka på vad kilopriset är på ICA här hemma.....

    Från: Malee ( länk ) den 07/01/17 11:05
    Just ja... ooops - Man blir lätt lite bahtsnål här nere. Druvorna är dessutom betydligt godare är dom som rest hela vägen hem till ICA!

    Från: Rose-Marie den 07/01/18 08:58
    Kör försiktigt!
    En hund i knät med tassarna på ratten....
    Åsså du kära syster som tycker så
    mycket om att köra bil, nu blev jag orolig.
    Kram till er alla tre

    Från: Malee ( länk ) den 07/01/18 10:11
    Ja det är därför jag tycker han kan Panda kan ha tassarna någon annanstans! Krångligt nog att köra utan valphjälp...

    Från: härensjö den 07/01/20 03:41
    Skrattade när jag läste om hunden, kan se hur han står och skäller på rullen.....för att sedan slita den i bitar. Sen tyckte han att han var värd en god sömn. Underbar hund!

    Från: Malee ( länk ) den 07/01/20 05:30
    Det är inte bara Panda som blir trött - jag med!

    SvaraRadera