torsdag, januari 18, 2007

Detektiven Panda

Panda: "Varför tittar du så styggt på mig? Jag är en vakthund - jag gör bara mitt jobb!

För det första: Polisen har svårt att hitta bangkokbombarna. Så jag beslöt att dra lite i några ledtrådar - men mattan gav inga besked.

För det andra: Fotavtryck är viktiga i utredningar. Denna toffel är nu grundligt undersökt. Ingen misstänkt har, eller kommer någonsin att kunna använda den.

För det tredje: Tidningarna skriver mycket dumheter, till och med regeringen har gått ut med anvisningar om att dom ska vara försiktiga med vad dom publicerar. Jag granskade Bangkok Post och fann en del som borde censureras - naturligtvis för folkets bästa!

Framförallt så sitter du för mycket framför datorn matte! Nu har jag hjälpt dig så du har något annat att göra ikväll... Var är sopen?"

1 kommentar:

  1. Från: Rose-Marie den 07/01/18 14:58
    Jag måste då skratta!
    Det måste vara välidt ovant för dig att ha "smått" som stökar till i din fina ordning.
    Finns det inte tuggben i Thailand. Det brukar alla hundar gilla skarpt

    Från: Dieda den 07/01/18 16:44
    Ville bara säga hur mycket jag njuter av din sida! Den är inte bara vackert gjord, du är även fantastisk på att skriva! Läser på din sida varje dag! Tack för att du ger folk i kalla Sverige ett ljus i mörkret! Fortsätt, snälla! Kramar från Stockholm.

    Från: Malee ( länk ) den 07/01/19 02:31
    Syster: Ja skratta du - igår när jag såg förödelsen hade jag lite svårt att dra på smilbanden... men det gick snabbt över. Inatt har han lyckats få loss en golvlist också, håhåjaja...

    Dieda: Vad glad jag blir - att få läsa din kommentar var en underbar start på denna dag! Lika uppiggande som de söta druvorna i kylskåpet :-)

    Från: Nille ( länk ) den 07/01/19 05:42
    Jösses vilken härlig hund! Så snart jag skaffat hus skall jag ha både katt och hund, och kanske en lite apa oxå!

    Från: Ann den 07/01/19 07:50
    Jag håller fulständigt med Dieda, vi hade (Malee o jag) en tät mail kontakt under de första vintrarna Malee bodde i Thailand o ingen bok slog hennes fantastiska berättelser så detta är ABSOLUT rätt forum för dig. Tack för alla underbara skojigheter och konstigheter du ger oss. Kram!

    Från: Malee ( länk ) den 07/01/19 08:01
    Va’ snälla alla är idag då...

    Ann: det är enklare, snabbare eoch roligare att blogga än att svara på mejl, vilket mina mejlande vänner märkt... du med!

    Nille; vill du låna detektiven en stund? Min vän A: sa: "bra med hund åt dig. Då får du inte tråkigt när Ging är borta." Jag skulle vilja påstå att det nästan är FÖR roligt ibland...

    SvaraRadera