fredag, januari 19, 2007

Censur gör mig sur!


Taksin, den utsparkade premiärministern, intervjuades av CNN i Singapore förra veckan. Det orsakade ett ramaskri i regeringskretsar här. Singapore kritiserades hårt och Thailand ställde in ett utbytesprogram för statstjänstemän. Den inbjudan som Singapores utrikesminister tidigare fått drogs även den in.

I måndags sändes delar av intervjun. Då visades stillbilder på vår CNN-kanal. I morgon lördag, ska hela intervjun sändas. Nu meddelar man att den inte kommer att visas i Thailand. För att skaffa sig en uppfattning om sakernas tillstånd behöver man låta båda sidor komma till tals! Jag vill se intervjun! En av anledningarna till att kuppen var nödvändig var att Taksin och hans partipolare pysslade med censur sa’ militären. Dom är lika goda kålsupare allihop!

"Man ser inte skogen för alla träd" heter det. När det gäller bouganvillea är det precis så - fast tvärtom. Den blommar så överflödande att man sällan tittar på dom små blommorna. Men visst är dom fina?

Du undrar om Pandas dagsform? Jodå, han sliter glatt sönder det mesta så fort jag tittar bort...

1 kommentar:

  1. Från: Ann den 07/01/19 12:34
    Det känns lite extra kul att du har Panda som "stör" din idyll en smula, missförstå mig rätt.

    Från: Malee ( länk ) den 07/01/19 12:45
    Jag förstår, och han livar inte bara upp mitt liv. Han kommer att vara en guldgruva vad gäller historier för bloggen, haha!

    Från: Nille ( länk ) den 07/01/19 15:32
    Och vad jag tycker om detta gissar du nog ganska enkelt.

    Jag blir så himla ledsen på det här. Även om jag jag inte alls är förvånad över den vägen vi vandrar skulle jag hellre sett att jag var ute och cyklade.

    Utbildningssytemet. Så länge ingen rör det finns det inte ärliga avsikter. En utbildad massa är ett hot mot alla regeringsalternativ vi har. K har händerna bakbundna annars hade han jobbat för att utbilda massan minst lika hårt som han jobbar för att hjälpa bönderma. K är en god man, men det är inte han som bestämmer...

    Från: Malee ( länk ) den 07/01/20 01:54
    Ja jag tror jag vet det... och i detta fall och detta nu, håller jag med om K.

    Men intervjun (åtminstone första korta snutten) ligger ute på CNNs hemsida, ha! Svårare att släcka ner CNN på nätet...

    SvaraRadera