tisdag, januari 16, 2007

Strandens stjärna

Ging, jag och Panda var på Nai Harn Beach i tre timmar i söndags. Under den tiden blev Panda fotograferad av tjugotalet personer och klappad och ompysslad av allt från små barn till gamla farbröder. Det finns fler än vi som tycker han är söt!

Han provade på att simma lite, men roligast var tydligen att rulla i sanden och leta rutten fisk.

När solen gick ner fylldes vår del av stranden av thailändare som alla stirrade intensivt ut mot havet. Ca 50 från stranden kokade vattnet. Cirkeljakt pågår - fiskar simmar i cirkel - en cirkel som dom krymper och krymper tills småfisken ligger där som ett smörgåsbord för dom.

Fiskarna på två ben väntade på stranden, när cirkelattack nummer två startade skjutsades långsvansbåten ut och nät lades runt cirkelsimmarna. Dom fick mycket fisk och jag tror småfirrarna skrattar än
!

1 kommentar:

  1. Från: Rakel den 07/01/16 18:40
    Panda är ursöt, som en liten nallebjörn! Jag förstår den uppståndelse han drar till sig. Hur hög blir han när han är fullväxt?

    Intressant att få veta att fisket kan gå till så där, det hade jag ingen aning om! Förstås.

    Från: Ann-Sofie den 07/01/16 20:29
    Panda är verkligen en ursöt krabat! Och apropå söta krabater så kan jag meddela att en liten Lova såg dagets ljus i fredags morse. =) Både de malliga föräldrarna och hon mår jättebra, vilket vi hoppas och tror att även ni gör!

    Hälsningar från hela familjen! ;-)

    Från: Malee ( länk ) den 07/01/17 03:31
    Rakel: Ja, bloggen lever sitt eget liv, men den ska bli bättre när dom fått ordning på det. det är en stor uppdatering dom gör.

    Anso! Grattis, grattis och grattis igen! Till er alla tre!

    Från: Rose-Marie den 07/01/17 08:35
    Vilka härliga bilder!
    Det måste vara ovanligt att Ging är på stranden
    i tre timmmar.
    Och så passar jag på att gratt Anso jag oxå,
    Grattis Grattis.

    Från: Malee ( länk ) den 07/01/17 08:56
    Ja för att Ging ska komma på idén att över huvud taget åka till stranden krävs påhälsning av mor Gunbritt eller en hundvalp

    SvaraRadera