lördag, december 23, 2006

Julefrid med munkar


Stressar julen dig? Jag blir av naturliga skäl inte så uppjagad av julen - den går rätt spårlöst förbi. Men annat kan ställa till det i huvudet. Jag kan börja fundera på trädgårdslösningar för Maleé Garden, planera hemsidan för Ging, eller nåt annat - fullständigt onödigt. Då har jag räddningen nära, Gings automatiska munkar står på nattduksbordet! Han fick denna lilla blå apparat av sin far, men stress biter inte så lätt på Ging så munkarna får bo hos mig på Phuket.

Apparaten går på batteri, munkchaten går oavbrutet, det finns inget slut! Efter en kvart med detta taktfasta rabblande är det omöjligt att inte slappna av. Som extra krydda lyser det en röd prick i pannan på munken när det "chantas". Alla som har en tendens att jaga upp sig borde få automatiska munkar i julklapp! Tyvärr säljs dom bara i templet Wat Indharaviharn i Bangkok.

1 kommentar:

  1. Från: Rakel den 06/12/24 03:31
    Festligt med automatiska munkar! Sjalv ar jag inte sa lattstressad heller sa jag klarar mig bra. Har blir man inte annat an avslappnad, forstas.

    SvaraRadera