söndag, december 24, 2006

Mat och väder

Varje fredag är det grillkväll på Mammas och Pappas. Folk åker långt för dessa grillkvällar. Det är bara jag som inte brukat gått dit - jag bor väl för nära. Men nu har jag varit dit två gånger på lika många veckor. Lena och Åke, mina långliggar-vänner i byn, har en stående bokning. Det är väldigt trevligt att ha någon att umgås med även här hemma i Ban Sayoarn. Tidigare har jag alltid åkt till Kata Beach när jag känt mig social. Men ju längre tiden går, desto mer sällan åker jag in dit. Lathet? Kanske. Förnöjsamhet? Definitivt.

I Thailändska Norrland är det kallt på höglandet, väldigt kallt! På flera ställen har termometern krypit ner mot nollstrecket, det är ingen lek för de boende, deras hus och kläder är inte gjorda för den väderleken. Folk dör av kylan!

Mer väder: Här på Phuket är det strålande sol och vackert. Längs med kusten i Siambukten bland annat vid Hua Hin har det gått ut varningar att man ska inte vara på stranden. Jättevågor på upp till fyra meter har rullat in och över både båtar och människor! Det är något underligt med världens väder!

1 kommentar:

  1. Från: Ann-Sofie den 06/12/24 09:35
    Ja visst är det något underligt med dagens väder allt! Vi lär jdå inte precis frysa ihjäl över jul här hemma i år, 5°+ just nu och inte en snöflinga så långt ögat kan nå. Nåja, det är skönt att slippa skrapa bilrutorna åtminstone! ;)

    Hoppas ni får en riktigt god jul, det är alltid ett nöje att läsa er blogg och att få följa med i vad som händer i ert liv! Kramar från Anso och Dan

    Från: Malee den 06/12/30 16:31
    Hej och god fortsättning! Hur går det med er alla? När blir ni fler? Kul att höra att ni är här, fast ni är hemma. Stor kram från ett regnigt Phuket!


    Från: Ann-Sofie den 06/12/31 17:11
    Jodå, läget är rätt hyfsat här tycker jag, trots att jag drabbats av diabetes (som förhoppningsvis bara är en graviditetsdiabetes...) och trots att den lille därinne valt att ligga helt felvänd. Förmodligen blir det av denna anledning kejsarsnitt, vi får veta i veckan som kommer. Men blir det snitt så blir det nog redan om c:a 10-16 dagar skulle jag tro! Så ditt svar på frågan är helt enkelt; inom rätt snar framtid! =)

    Gott nytt år på er bägge från oss!

    Från: Malee den 06/12/31 17:54
    Ojdå - lite krånglig låter det, men det går säkert bra! Ser fram emot rapport när underverket kommit ut - vilken väg han/hon än tar

    SvaraRadera