lördag, oktober 17, 2009

Utlänningar ler ärligare än thai


"Jag tycker ni utlänningar ler så vackert! Dom pratar om Thailand som det leende landet men här måste vi alltid läsa mellan raderna och tolka alla leenden. När utlänningar ler vet jag att dom är glada, era leenden är mycket trevligare och mycket ärligare!"

Citatet kommer från denne man som jobbar på Hopi Bar - ett supertrevligt ställe på södra delen av Ban Kruts strand. Dit ska ni gå och avnjuta iskall öl i solnedgången, såååå mysigt!

Här på Phuket ler vi stort, thailändare som utlänningar. Kanske mest turisterna, för ingen kan klaga på vädret. Solen gassar från klarblå himmel. Baddags!

11 kommentarer:

  1. BIG SMILE FROM THE NORTH!!
    Nu tjuvstartar vi den nya bloggen

    Hälsningar gamla fotavtryck

    SvaraRadera
  2. Jag tycker de har ett smittande leende folket här.
    Men när trädgårdsmästaren har slarvat med gräsmattan och jag vill ha det till re-work, då är det svårt att smile, han ser det och säger smile papa smile papa, då är inte mitt smile ärligt.
    Hade jag varit Norsk kunde jag smile bedre.

    SvaraRadera
  3. Kan mycket väl förstå att det är som killen säger, känns även så för mig med med thailändare iband,
    men det är klart inte bara med de....

    Lyllos dig som kan bada...låter underbart.

    Du får ha det så skönt!

    mvh Åsa

    SvaraRadera
  4. Oj, vad stavfel det blev, det räcker med ett MED och det heter väl ibland och inte iband : )

    Åsa

    SvaraRadera
  5. Det stället ska vi besöka nästa gång vi kommer ner till Huay Yang. Vi brukar ta en dagstur dit om det är Ban Krut söder om Tap Sakae som du menar förstås. För min del kommer leendet automatiskt när jag går av planet i Bangkok för det känns så himla bra att vara "hemma" igen. Även om jag är arg på någon hjälper det faktiskt att le för då lugnar jag automatiskt ner mig och försöker se saken från en annan mindre allvarlig sida. Vi har mycket att lära oss av varandra.

    SvaraRadera
  6. Men fotavtryck - blogg på engelska?! Vill ha svenska juuuuuuu!

    Pelle, ja vem 17 har inte svårt att le glatt när man förtvivlat försöker få nåt gjort! Tror inte ens norrmän kan det ;-)

    Åsa, du har så rätt när du stavar fel ;-) Thailändare i band ler nog inte glatt och ärligt, hahaha!

    Annika, hej på dig! Kul med en bloggare från Huay Yang. Nu lägger jag in din blogg på min länkar, lägger du i min blogg på din sida också?
    Visst är det Ban Krut söder om Tap Sakae. Hälsa Hopi-folket från Ging & Malee. Framförallt Ging kommer dom ihåg ;-)

    SvaraRadera
  7. Så sant som det var sagt ;-) fast vissa ler säkert med ärlighet också, även om pengar styr leendet en hel del ;-)

    Jo jag har försökt gå in på bloggen i ett par omgångar, men det har strulat. Har du haft problem med bloggen?

    SvaraRadera
  8. Visst lär man sig att tolka vad ett leende betyder.. Men när jag tänker på Thailändare tänker jag faktiskt på det leednde folket.

    SvaraRadera
  9. Stina, jag har fått mejl från fler som inte kommit in. Jag vet inte vad det är - men nåt är det tydligen. Skyller på blogger för det är inte min domän så jag kan inget göra!

    Katarina, visst är det ett leende folk, men det finns många utlänningar som tolkar ett leende från sin utgångspunkt. Mindre tillkrånglat, man ler när man är glad, och sen kan man möjligen le när man är generad. Det är bara en bråkdel av de olika sortersleenden thailändare har.

    SvaraRadera
  10. Ska bli intressant att bo hos er 11/2 - 3/3. När vänner refererar till det leende landet blir jag lite trött, men jag kanske ändrar mig...även om jag är väldigt duktig på att le med iskalla ögon. Om det behövs :-)
    Hälsn Lotta

    SvaraRadera
  11. Lotta, hos oss ler vi bara varmt och glatt, hahaha! Ni är så välkommen!

    SvaraRadera