torsdag, oktober 15, 2009

De vindögdas dag

Det finns dagar för allt; fars dag och kanelbullens dag för att nämna ett par. Nu utropar jag 14 oktober till "de vindögdas dag". Jag började dagen med att läsa jag fel på en fil i datorn och jobbade helt i onödan. Sedan halkade min syster på tangenterna och skickade mejl till mig istället för den som skulle ha det. På eftermiddagen blev jag övertygad om att vindögdheten låg i luften.

I Malee Gardens lägenheter har vi lådor i överkant på garderoberna. Dom är inte bra - alltför tunga för att användas. Så vi sågade av fronten och för att använda dom som luckor istället. Byggjobbarna satte snabbt upp luckorna. Alltför snabbt insåg jag när jag inspekterade. Jag kunde inte annat än skratta. Snacka om vindögda män, inte en lucka hänger rakt!

När jag hämtade byggar’n och pekade insåg han att dom kanske borde satt en bit trä i överkant och skruvat fast i den (som jag bett dom göra). Dom vore trevligt om luckorna passade och inte hängde lite hipp som happ. Så idag, när de vindögdas dag är över, har dom lovat att sätta upp luckorna med ögonen öppna... vi får se om det går vägen. Ska inspektera om i eftermiddag.

6 kommentarer:

  1. Visst måste man inspektera allt.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag måste sälla mig till de vindögdas dag 14 Oktober!!

    Tog i bilen igår och körde ut på en tom landsväg, längre bort kommer en bil och jag undrar varför den kör så konstigt - på fel sida vägen......

    Men det var JAG som körde på fel sida av vägen - HJÄLP.....körde heltenkelt äkta Thaistyle.

    Tur att jag åker hem snart.....och att igår var igår....

    SvaraRadera
  3. ....Tog bilen skall det vara och inte i bilen.....sorry.
    Du ser......även den 15:nde...oh, nej!

    SvaraRadera
  4. Vindögd? Här i Karon är dom helblinda.

    Min "land lord" skulle byta toa, han vände vatten behållaren bak och fram, den var oglaserad på baksidan.

    Slangen för "till vattnet" blev för kort, köper längre slang och monterar
    Jag påpekade detta, ooh, "later" efter ett år vände jag den själv.

    SvaraRadera
  5. Får nog hålla med dig, lite väl sneda för att säga att det är charmigt!

    Blev det någon förändring eller får du nöja dig med detta?

    Ha de

    SvaraRadera
  6. Smernaz, jaaa - tyvärr har man ju inte tid att stå bredvid och peka varje deg. men det vore bra om man hade det. Jag förundras över folk som lämnar bygganvisningar och åker hem till Sverige. Det skulle inte jag våga!

    Susanna min vindögda kompis, du är farlig! Kom hem nu så du kan köra på rätt/fel sida vägen ;-) Förresten var det de vindögdas dag även igår för mig med. Jag lyckades snubbla och slagit hål på ett knä, precis som vlken 5-åring som helst...

    Pelle, du, eller rättare sagt din land lord, tar priset! Det var det tokigaste jag hört!

    Kaatarina, klart det inte får se ut så där! Våra lägenheter har charm, dock ej sned och hipp som happ-thai-charm ;-)

    Jag har delegerat bort inspektionen, Ging tar över! Tack och lov för det visade sig att dom även skruvat upp en fläkt på fel ställe. Istället för där jag bad dom skruva upp den, har dom satt den en meter därifrån - i ett hörn där det kommer stå en palm framför. Håhåjaja och vojne vojne!

    SvaraRadera