lördag, augusti 01, 2009

Bingo!

I Thailand får man inte spela om pengar. Men kapsyler går bra! På en festival hittade Ging en spelhörna. Bingospelarna och utroparen skrattade högt när jag slog mig ned. 

Som ensam utlänning fick jag mycket uppmärksamhet och lite extra hjälp med att hitta rätt bland numren. Här har brickorna bara 16 rutor och siffror upp till 30 - men det var ental både i första och sista raden. Jag blev lite vindögd för att hinna med.

Allt var handgjort, handtextade brickor, korkar som markörer och pingisbollar som bingobollar. Men det stoppade inte mig, med korkar i handen prickade jag int en vinnarrad och fick ropa BINGO - till de andra bingospelarnas stora förvåning. Se så glad bloggerskan blev av att vinna en ful, men väldigt mjuk kudde!




9 kommentarer:

  1. Grattis! Det finns en hel del ära med i vinster åsså en massa trevliga minnen förstås. Ha det bra, kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Om ungefär en månad åker jag till thailand, så jag tänkte bara passa på att fråga hur vädret är? :)

    SvaraRadera
  3. Åsa1, Ha det bra själv, kram!

    Åsa2: Här avlägger jag väderrapporter i stort sett varje dag:

    http://www.thailandforum.se/index.php?topic=443.1700

    Sammantaget denna sommaar har det varit fantastiskt soligt och vackert! Ha en trevlig resa!

    SvaraRadera
  4. En kudde med Megaman :o) sonens favorit när han var lite yngre, och eftersom figuren mig veterligen inte finns i Sverige hamstrade han gubbar, pyjamasar och t-shirts när vi var i Thailand.

    SvaraRadera
  5. Suss, Då skulle sonen varit på Rawai-testival. Vi vann inte bara en Meganman kudde, vi har numer även en Megaman badring!

    SvaraRadera
  6. Hej !

    Jag antar att det inte funkar med det här heller då...

    Jag försöker tjäna pengar på mina annonser, och får en väldigt bra ersättning, om jag värvar någon till onlinebingo via länken i min blogg.

    Hoppas därför nu att jag kan få dig intresserad av att testa den nya bingosidan ! =)

    De bjuder på 50:- att spela för, och det finns inga krav på ytterligare insättningar.
    Du är alltså mer än välkommen att registrera dig och provspela via min länk i bloggen.
    Du lämnar inga kontokortsuppgifter, eller andra känsliga uppgifter vid registrering.
    Ingen nedladdninga av programvara heller.

    Hoppas att du inte blir arg för att jag kontaktar dig, och att du är intresserad !
    Kom i så fall bara ihåg att öppna registreringsmailet och klicka på bekräftelselänken från dem, för att få alla dina pengar att spela för, och jag får min ersättning.

    Här är länken till sidan i min blogg; http://karin.hermansro.se/?p=964

    Hälsningar Karin Berglund

    SvaraRadera
  7. Hej Karin!

    Tyvärr kan jag inte hjälpa till, kommer inte in, buhuhuhu- Lycka till med värvningen!

    SvaraRadera
  8. Bingo är riktigt roligt faktiskt!

    SvaraRadera